کد خبر 239556
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

ارائه خدمات درمانی نذر خدمت به ٣١٠ نفر در مناطق محروم آذربایجان‌غربی

ارائه خدمات درمانی نذر خدمت به ٣١٠ نفر در مناطق محروم آذربایجان‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از اجرای طرح نذر خدمت و ارائه خدمات رایگان درمانی به ٣١٠ نفر در روستاهای محروم شهرستان شوط این استان، همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در قالب طرح استانی نذر خدمت و با برگزاری کاروان سلامت و اجرای برنامه‌های معیشت محور در شهرستان شوط، ۳۱۰ نفر از اهالی روستاهای تازه‌کند، شریف‌کندی، سلیمان‌کندی، محمدکریم کندی، فشل و آرپالیق از خدمات رایگان و داوطلبانه پزشکان و پیراپزشکان در زمینه‌های بهداشتی، درمانی و دارویی و نیز از خدمات حمایتی خیرین داوطلب بهره‌مند شدند.

وی در ادامه ضمن اشاره به توجه ویژه انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب، در حوزه رسیدگی به امور مربوط به سلامت و معیشت محرومان، افزود: جمعیت هلال‌احمر نیز با رسالت حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، این موضوع را جزء اولویت‌های اصلی فعالیت‌های امیدبخش خود قرار داده است.

محبوبی ضمن اشاره به اینکه ارزش ریالی خدمات ارائه شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد:  کاروان نذر خدمت هلال‌احمر با بهره مندی از ظرفیت داوطلبی ۱۰ پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک، به ۳۱۰ نفر از مردم مراجعه کننده خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی و مشاوره رایگان ارائه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به مشارکت خیرین داوطلب در این نذرخدمت، گفت: در بخش حمایتی نذر خدمت،  ۲۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار این روستاها توزیع و ۲ دستگاه چرخ خیاطی جهت ایجاد اشتغال خانگی توسط خیرین داوطلب اهدا شد. 

وی ضمن اشاره به توجه در امر آموزش، از  برگزاری دوره‌های آموزشی شامل: کشت گیاهان دارویی، امداد و کمکهای اولیه، آموزش خود مراقبتی بهداشتی کودکان در این طرح خبر داد.

محبوبی در پایان گفت: ترمیم شبکه آب خانگی، تهیه آبگرمکن و اجرای طرح نیابت در قالب دیدار با خانواده شهدای این روستا، از دیگر برنامه‌های کاروان نذرخدمت هلال‌احمر در روستاهای محروم شهرستان شوط بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha