کد خبر 151978
۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

مادر شهید سوم خرداد 61 «مجید خندالی»: جوانان شهدا را الگو قرار دهند/ راه شهیدان ما روشن است

مادر شهید سوم خرداد 61 «مجید خندالی»: جوانان شهدا را الگو قرار دهند/ راه شهیدان ما روشن است

راضیه سلیمی‌منش گفت: جوانان ما به راه حق رفتند. راه شهدا روشن است. جوانان امروزی هم راه آنها را ادامه ‌دهند، این انقلاب به آسانی به دست نیامده و این انقلاب با خون جوانان پایدار است.

حماسه آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 یکی از برگ‌های زرین کتاب افتخارات و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است. این حماسه در تاریخ ثبت شد تا تمامی دشمنان این مرز و بوم و ابرقدرت‌ها بدانند ایران ملتی دارد که تا پای جای و با شجاعت بر روی آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی ثابت قدم هستند و در واقع تداعی کننده از خود گذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام است که برای دفاع از مملکت، جان خود را نثار کردند. پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران به مناسبت سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) سوم خرداد در دهکده نشاط ولیعصر (عج) برگزار شد. به همین مناسبت در حاشیه مراسم با خانم «راضیه سلیمی‌منش» مادر شهید «مجید خندالی» که در این کنگره مورد تقدیر قرار گرفت به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید: 

مادر شهید فتح خرمشهر ضمن معرفی فرزندش گفت: پسرم متولد نهم تیرماه سال 1345 در تهران بود، تا دوم متوسطه تحصیل کرد و بعد از آن به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. مجید زمانی که در دوران مدرسه روزه می‌گرفت، نمی‌گذاشت هم‌کلاسی و دوستانش از این موضوع باخبر شوند و هر چه اصرا می‌کردند که با آنها غذا بخورد قبول نمی‌کرد، در واقع نمی‌خواست کسی بفهمد ‌و ریا شود. وجود مجید سرشار از عشق بود، با وجود آنکه سن کمی داشت به اطرافیان خود کمک می‌کرد و بسیار پسر فعال و مهربانی بود.

خانم سلیمی با بیان اینکه شهید عضو فعال بسیج بود، بیان کرد: پسرم قرآن را به زیبایی قرائت می‌کرد و در گروه سرود مدرسه فعالیت داشت. خیلی علاقه داشت به جبهه برود و شبی که پدرش رضایت داد تا به جبهه اعزام شود بسیار از این موضوع خوشحال بود و می‌گفت شما با این کار باعث شدید خانواده‌های دیگر هم رضایت دهند تا فرزندانشان به جبهه بروند.

این مادر شهید با ذکر اینکه فرزندش سوم خرداد سال 1361 بر اثر اصابت ترکش در خرمشهر به شهادت رسید، توصیه کرد: جوانان ما به راه حق رفتند و شهید شدند و انشاء الله این جوانان امروزی هم راه آنها را ادامه می‌دهند، چون این انقلاب به آسانی به دست نیامده و  با خون جوانان پایدار است. ما باید به وصاياي شهدا عمل كنيم و توصيه هاي آنها را در زندگي و جامعه پياده و كاري كنيم كه شهدا از ما راضي شوند.

انتهای گزارش/

برچسب‌ها