کد خبر 151896
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

با ناشران کتب ایثار و شهادت در سی و سومین نمایشگاه کتاب: 2

کتاب خاطرات طنز یک جانباز قطع نخاعی که مورد توجه مردم قرار گرفته است/تاریخ دفاع مقدس مدیون راویان است

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه روایت معیار دفاع مقدس و سندهای منحصر به فرد در اختیار مرکز است، گفت: ده‌ها هزار برگ سند دارای طبقه‌بندی و غیرطبقه‌بندی دفاع مقدس در آرشیو مرکز تحقیقات دفاع مقدس وجود دارد که در اختیار ما است و تمامی آثاری که مشاهده می‌کنید بر اساس سندها نوشته شده است.
کتاب خاطرات طنز یک جانباز قطع نخاعی که مورد توجه مردم قرار گرفته است/تاریخ دفاع مقدس مدیون راویان است

مجتبی اخلاقی در گفتگو با خبرنگار حیات طیبه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه راویان ما در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با همین ضبط‌ ها و دفترچه‌ها در کنار فرماندهان  همه را در روز واقعه ثبت کرده‌اند. گفت: این افراد به جای اسلحه، دستگاه ضبط صوت، دفترچه یادداشت و خودکار به همراه داشتند و باید رویدادها، حوادث و مکالمات را ثبت و ضبط می‌کردند. آن‌‌ها راویان جنگ بودند که امروز آثارشان در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به منظور بهره‌‌برداری‌های نظامی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی نگهداری می‌شود. راویان جنگ از  اولنی مرحله طراحی، هدایت عملیات حاضر بوده اند و این  اسناد منحصر به فرد در کتابهای گروه مستندنگاری به صورت سند و در گروه رمان با استنادات قوی  در قالب رمان منتشر می شوند.


اخلاقی با اشاره به حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با دو نشر «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» و «مرزوبوم» گفت: انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با 216 جلد کتاب و انتشارات مرزوبوم با 45 جلد کتاب در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
همچنین در حوزه کتاب صوتی نیز 50 جلد کتاب صوتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه خواهد شد.
این ناشر در ادامه عنوان کرد: در این نمایشگاه تازه‌های نشر را خواهیم داشت که مربوط به بهار 1401 هستند و به‌تازگی وارد بازار نشر شده‌اند ازجمله کتاب‌های «پدافند هوایی سپاه پاسداران»، «اطلس جبهه میانی»، «شناسنامه لشکر 31 عاشورا»، «اطلس نقش کرمان در دوران دفاع مقدس»، «شناسنامه لشکر 11 امیرالمؤمنین»، روزشمارهای 34 و 1/48 و «تاریخ شفاهی مرحوم زارعی»، کتاب «نبرد ماووت»، «تاریخ تحلیلی دفاع مقدس» با ویراست جدید، پنج‌جلدی «سیری در جنگ» با ویراست جدید به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه خاطرات کتاب «چشم لشکر»، «دلفین‌های اروند» و «امدادگر کجایی؟» ارائه خواهند شد، تصریح کرد: در بخش خاطرات دفاع مقدس از زندگینامه شهدا و رزمنده‌های دفاع مقدس با انتشارات مرز و بوم وارد شدیم که چهار تا از کتاب‌های پرفروش‌مان که مربوط به چهار فرمانده‌ی بزرگوار از جمله شهید احمد کاظمی، شهید مهدی باکری، شهید حسن باقری و شهید همت است. رمان یحیی که خلاصه‌ی چهار تا کتاب از جنوب لبنان تا جنوب ایران تاریخ شفاهی یک و دو آقا رحیم و تاریخ شفاهی همسرشان به نام همراه که با هم ترکیب شدند و به عنوان کتاب یحیی به مخاطبین ارائه می‌دهیم.
مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بیان کرد: کتاب‌های چشم لشکر، دیده‌بان تاریخ و روزهای جنگی سعید در حوزه خاطرات شهدای ما است. همچنین در ژانر طنز هم یک کتاب با عنوان «موقعیت ننه» نوشته آقای کاووسی  جانباز قطع نخاع است که در نوع خودش جالب و برای مخاطبین جذاب است.

برچسب‌ها