کد خبر 249869
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

جام ملت‌های فوتسال آسیا؛

تایلند - ایران؛ یک گام تا قهرمانی شاگردان شمسایی

تایلند - ایران؛ یک گام تا قهرمانی شاگردان شمسایی

تیم ملی فوتسال ایران در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصافِ تایلندِ میزبان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دو تیم ملی فوتسال ایران و تایلند با عبور از مراحل مختلف جام ملت‌های فوتسال آسیا به فینال مسابقات راه پیدا کرده و باید در مسیر قهرمانی این رقابت‌ها به مصاف هم بروند.

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل ازبکستان به این بازی رسید. شاگردان شمسایی در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، روز جمعه از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران به مصاف ازبکستان رفته که این دیدار پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌ها قانونی و اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

ایران در مرحله گروهی با افغانستان، کویت و بحرین همگروه بود و توانست به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شده و به تقابل با قرقیزستان برسد و بعد از آن به نیمه نهایی صعود کرد و به ازبکستان رسدی.

در سمت مقابل هم تایلندِ میزبان بود که پیش از تقابل ایران و ازبکستان، در نخستین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ توانست با نتیجه ۶ بر ۵ (در مجموع ۹ بر ۸) در ضربات پنالتی مقابل تاجیکستان به پیروزی برسد و برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.

تایلند هم با ویتنام، میانمار و چین همگروه بود و به عنوان صدرنشین به دور حذفی صعود کرد و بعد از آن عراق را شکست داد و در نهایت به مصاف تاجیکستان رفت و به پیروزی رسید تا فینالیست مسابقات لقب بگیرد.

دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، روز یک شنبه و از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن بانکوک آره‌نا تایلند پیگیری می‌شود و قهرمان هفتمین دوره جام ملت‌های آسیا مشخص خواهد شد. ایران برای پانزدهمین بار به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرده که از این حیث دست نیافتنی به شمار می‌رود. همچنین تایلند در حالی برای سومین بار فینال آسیا را تجربه می‌کند، که تا کنون سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را نداشته است.

با این صعود، تیم ملی ایران برای پانزدهمین بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرد و برای قهرمانی سیزدهم خود، باید میزبان رقابت‌ها یعنی تایلند را شکست بدهد. تیم‌های ازبکستان و تاجیکستان از ساعت 10:30 روز یکشنبه هفتم اردیبهشت (به وقت ایران) برگزارکننده دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا خواهند بود. تیم‌های ملی ایران و تایلند نیز از ساعت 12:30 روز یکشنبه در فینال جام ملت‌ها به مصاف هم می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha