کد خبر 251536
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

اوجی در حاشیه نشست هیات دولت:

شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت/ رشد اقتصادی گروه نفت و گاز بی‌نظیر بود

شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت/ رشد اقتصادی گروه نفت و گاز بی‌نظیر بود

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته، گفت: وزارت نفت دولت مردمی نشان داده که معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم و از ظرفیت توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حیات؛ جواد اوجی وزیر نفت، امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی و ۱۲۰۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه بین المللی حضور دارند که کار بی‌نظیری است. یکی از نمایشگاه‌های معتبر منطقه است و هدف استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی صنعت نفت بر روی همین صنعت‌گران، پیمانکاران، مشاوران و فعالان این صنعت است.

وی افزود: خوشبختانه وزارت نفت دولت مردمی نشان داده ما معطل خارجی‌ها نماندیم و معطل برجام نبودیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کردیم و امروز بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه تمام و شروع عملیات‌های اجرایی را در دستور کار داریم که بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد و آثار این پروژه‌ها را می‌بینید.

وزیر نفت در ادامه یادآور شد: افزایش تولید ۶۰ درصدی نفت و افزایش تولید ۵۰ میلیون متر مکعب گاز، بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی و نفتی را داشتیم و به اضافه راه‌اندازی پروژه‌های بزرگی که بر اساس همین توانمندی‌های داخلی صورت گرفته است و امروز هم در این نمایشگاه شاهد این خواهید بود که تمامی شرکت‌های توانمند داخلی حضور پیدا کردند.

وی همچنین یادآور شد: ما نوید می‌دهیم بر اساس توانمندی همین شرکت‌های داخلی کارهای بزرگی در صنعت نفت و گاز کشور رقم می‌زنیم و همین آماری که مرکز آمار و بانک مرکزی در رابطه با رشد اقتصادی گروه نفت و گاز داده است، رشد بی‌نظیر ۲۰ درصدی را در این زمینه با اتکا به ظرفیت داخلی رقم زدیم. برنامه‌های خوبی هم برای آینده داریم.

اوجی با تاکید بر اینکه ما در برنامه هفتم برنامه داریم تا تولید نفت را به بیش از پنج و نیم میلیون بشکه و تولید گاز را به بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب برسانیم، تاکید کرد: ما در این دولت از ۱۵۰ شرکت طرف قراردادمان در شروع دولت به جایی رسیدیم که امروز بیش از ۶۷۶ شرکت دانش بنیان طرف قرارداد ما هستند و بیش از هزار قرارداد با این شرکت‌های دانش بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کردیم.

وی در توضیح افزایش روند استفاده از کارت‌های سوخت توسط مردم خاطرنشان کرد: در مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۳ وزارت نفت موظف شده عملیات سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت‌ ما برای خودروهای شخصی به وسیله کارت سوخت شخصی خودروها انجام شود.

وزیر نفت همچنین تاکید کرد: ما به مرور در حال پیاده کردن این برنامه هستیم و از مردم می‌خواهیم که وقتی در جایگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند با توجه به اینکه ما بیش از ۱۹ میلیون کارت سوخت صادر کردیم و اندکی هستند که شاید کارت سوختشان گم شده و یا موفق به دریافت نشدند، هرچه زودتر اقدام کنند با توجه به اطلاع رسانی شرکت پالایش و پخش و همکاری فراجا برای دریافت آن وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: طبق قانون ما مکلف هستیم بیش از ۹۵ درصد سوخت‌گیری به واسطه کارت‌های شخصی انجام شود و این هدف قانون‌گذار در راستای مدیریت مصرف است.

اوجی در پایان گفت: ما از سال گذشته شروع به فرهنگ‌سازی کردیم که مردم بروند به سمت استفاده از کارت سوخت و از ۳۰ درصد استفاده از کارت سوخت رسیدیم به بیش از ۷۶ درصد رسیدیم و امیدواریم به همان ۹۵ درصدی که از سوی مجلس به آن مکلف شدیم برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha