کد خبر 251540
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نشست هیات دولت خبر داد؛

تخصیص ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید + فیلم

تخصیص ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و تخصیص ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با کمک دولت و مجلس، جدول بودجه هم ابلاغ شد تا رشد قابل قبولی در پرداختی‌های مربوط به خانواده‌های ایثار و شهادت اتفاق افتاد که اعلام شد.

وی ادامه داد: آنچه که به‌دنبال آن بودیم و پس از ۱۰ سال به نتیجه رسیده در این دو سال، تامین ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان عزیز است. ما در این زمینه مشکلاتی داشتیم از جمله اینکه برخی از محصولات که تولید داخل بودند، در ثبت سفارش ممانعت می‌شد و شرکت‌های داخلی وجود نداشتند. در نتیجه ما مجبور بودیم آنها را به صورت چمدانی خرید و وارد کشور کنیم؛ اما وزارت بهداشت و وزارت صمت مجوزهای لازم را به ما دادند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در جدول تخصیص منابع ارزی، از ارز ترجیحی برای داروها و تجهیزات جانبازان عزیز استفاده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بیمه تکمیلی که بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال خدمات را پوشش می‌دهد، بیمه دی است. برخی از خدمات به موجب قانون اختصاصی است، برای نمونه به جانباز نخاعی گردنی خدمات خاصی ارائه می‌دهیم و فقط ویژه آن عزیزان است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین تاکید کرد: برای نمونه والدین شهدا اگر سنشان بالای ۷۰ سال برود خدمات خاصی به موجب قانون یا دستورالعمل‌های مصوب دولت به آنان اختصاص می‌هیم؛ بنابراین به تعداد تنوعی که در خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران است پاسخ مناسب برای خدمات وجود دارد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در جدول تخصیص منابع ارزی از ارز ترجیحی برای داروها و تجهیزات جانبازان عزیز استفاده شد و این موضوع موجب کاهش یک سوم هزینه برای دولت شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره افزایش حقوق خانواده شهدا و ایثارگران افزود: این موضوع در بخش‌های مختلف متفاوت است. خدمات ارائه شده به والدین شهدا از ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت. درباره سایر حقوق مانند جانبازان حالت اشتغال، مطابق با رشدها اتفاق افتاد. برای نمونه جایی که باید ۲۰ درصد افزایش یابد همین میزان افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در مجموع رشدی که در پرداخت‌های بنیاد شهید اتفاق افتاده است، از متوسط پرداخت مجموعه دولت بالاتر است. باید بگویم اولویت دولت و مجلس حوزه ایثار و شهادت است. در طی این دو سال منابعی که در اختیار ما قرار گرفته، سه برابر شده است؛ چراکه دغدغه مندی همه اعضای دولت است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: با تمام این تفاسیر به دلیل اینکه در طولانی مدت بسیاری از خدمات ناقص ارائه شده است، ما برای اینکه بتوانیم آن را کامل کنیم به جای ۹۰ هزار میلیارد تومان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که در حال حاضر ممکن نیست اما امیدواریم به تدریج بتوانیم همه خدمات را به سقف برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha