کد خبر 249623
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

 فرماندار تربت جام گفت: جانباز سرافراز و ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس"حاج محمدابراهیم پاسبان" پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی دشمن بعثی امروز به فیض شهادت نائل شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حسین جمشیدی  فرماندار تربت جام  افزود: این جانباز ۷۰درصد به عنوان نیروی وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ۶۵ در جریان عملیات کربلای چهار بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی به فیض جانبازی نائل شده بود.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید پاسبان فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت از ساعت ۹صبح از محل تیپ ۳۸ زرهی ارتش تا میدان حضرت ولیعصر(عج) بر دستان اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار، امامان جمعه و جماعات، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی، رزمندگان، همرزمان و بستگان شهید تا بهشت نبی(ص) تربت جام برگزارخواهد شد.

فرماندار تربت جام گفت: پس از اقامه نماز، پیکر شهید درقطعه شهدای آرامستان بهشت نبی (ص) آرام خواهد گرفت.

وی از همه مردم شهیدپرور تربت جام دعوت کرد برای تجلیل و تکریم از مقام و جایگاه شهید پاسبان در این محفل شرکت کنند.

بر اساس اعلام معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، چهار هزار و ۲۱۵ رزمنده از این استان بر اثر استفاده رژیم صدام از سلاح‌های شیمیایی در دوران هشت ساله دفاع مقدس، دچار آسیب شده و جانباز شیمیایی محسوب می‌شوند.

براین اساس ۱۰۳ نفر از این اسوه های ایثار دارای صدمات شدید شیمیایی هستند که البته همه این تعداد جانباز ۷۰ درصد محسوب نمی شوند.

مردم خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۴۰۶ شهید، ۵۳ هزار و ۶۸۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۸ آزاده در راه اعتلای انقلاب اسلامی و حراست از تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha