کد خبر 249609
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

دانش پژوه مطرح کرد؛

قبول شدن ۸۰ دانش آموز در آزمون فری‌لنسر/ ارائه آموزش به جوانان در آینده نزدیک

قبول شدن ۸۰ دانش آموز در آزمون فری‌لنسر/ ارائه آموزش به جوانان در آینده نزدیک

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر گفت: تا به امروز ۱۲۰۰ دانش‌آموز ورودی داشته‌ایم که از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و از این ۶۰۰ نفر، ۸۰ نفر نیز گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، رامبد دانش‌پژوه مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۵ اردیبهشت ماه برگزار شد اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری ناحیه دانشگاه صنعتی شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد و این مرکز در سال ۱۴۰۱ تاسیس شد و به عنوان شرکت خلاق فعالیت دارد.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود و به عبارت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان را داشته باشد.

دانش‌پژوه گفت: مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد و نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است.

وی با بیان اینکه ما یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند گفت: آموزش به دانش‌آموزان با آموزش به بزرگسالان تفاوت دارد، به عنوان مثال دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با اشاره به اینکه برای این سنین بازی باید در خدمت آموزش باشد افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث خواهد شد تا آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه بیان کرد: دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند و فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر درباره تعداد فارغ التحصیلان این مرکز تاکید کرد: تا به امروز ۱۲۰۰ دانش‌آموز ورودی داشته‌ایم که از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و از این ۶۰۰ نفر، ۸۰ نفر نیز گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند.

وی ادامه داد: همچنین با محموعه‌ای خارج از کشور نیز فعالیت داریم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند و ۱۲ نفر از دانش آموزان نیز توانسته‌اند مرحله کارآموزی را سپری کنند.

دانش پژوه گفت: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند. 

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر بیان کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کرده‌ایم؛ همچنین بزرگترین مسابقه دانش‌آموزی نیز در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد که دستاوردهای دانش آموزان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کرده‌ایم.

دانش پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند گفت: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه از دانش آموزان این مرکز ۱۴ نفر توانسته‌اند به ثبت اختراع برسند افزود: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود این مجموعه دانش بنیان به ارائه آموزش‌های مهارتی برای جوانان گفت: در حال حاضر به نوجوانان تا سن ۱۷ سال آموزش می‌دهیم و چون تایم صبح ما به خاطر حضور دانش اموزان در مدارس خالی است، به سراغ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رفتیم و از امسال با مجوز فنی و حرفه‌ای و استاندارهای این سازمان، شروع به ارایه آموزش سنین بالای ۱۷ سال خواهیم رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha