کد خبر 249471
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

سامانه تلفنی مشاوره حقوقی رایگان در ۲۸ استان کشور راه‌اندازی شد

سامانه تلفنی مشاوره حقوقی رایگان در ۲۸ استان کشور راه‌اندازی شد

 رئیس اداره معاضدت، وکالت اتفاقی و تسخیری و نائب رییس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: با راه‌اندازی سامانه تلفنی مشاوره حقوقی رایگان ۱۲۹ در بوشهر، شمار استان‌های برخوردار از این سامانه به عدد ۲۸ رسید.

️به گزارش گروه استان‌های حیات، عزالدین سلیمانی رئیس اداره معاضدت، وکالت اتفاقی و تسخیری و نائب رییس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه افزود: این طرح در ۲۸ استان کشور راه اندازی و شروع به کار کرده است تا مردم با تماس با این سامانه پاسخ سئوالات حقوقی خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: افزون بر ۶۲ وکیل مرکز وکلای قوه قضائیه در کشور در این طرح مشارکت دارند که به صورت نوبتی و برحسب تکالیف قانونی خود برای پاسخگویی همکاری می‌کنند.

نائب رییس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: پارسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره حقوقی دریافت کردند.

سلیمانی ادامه داد: در نتیجه خدمات ارائه شده درصد بالایی از پرونده‌های ورودی به اماکن قضایی از طریق این سامانه حل و فصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: هم استانی ها برای دریافت پاسخ حقوقی خود می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ با این سامانه صحبت کنند و پاسخ خود را از وکلا دریافت و بعد از ظهر نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۹ به صورت گویا سوال مدنظر خود را پرسیده و جواب را دریافت کنند.

" مهدی مهرانگیز" افزود: پیشنهاد شده پاسخگویی حضوری البته به صورت رایگان نیز فراهم شود زیرا برخی سوالات نیاز به توضیح بیشتر برای مردم دارد که قول داده شده این مورد هم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha