کد خبر 249368
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

۷ سال پیش در چنینی روزی؛

مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید و پیراهنش را نشان داد + فیلم

مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید و پیراهنش را نشان داد + فیلم

امروز هفتمین سالگرد خلق یکی از ناب‌ترین تصاویر تاریخ فوتبال دنیاست، وقتی لیونل مسی پس از اتمام کارش، پیراهن خود را از تن در آورد و به تماشاگران رئال مادرید نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فوتبال دنیا در طول تاریخ بازیکنان بزرگی به خودش دیده که در ثبت لحظات و قاب‌های به یادماندنی توانستند تاثیر خود را گذاشته و با رقم زدن اتفاقات و لحظات به یادماندنی خودشان را در تاریخ ثبت کردند. برخی از این لحظات به قدری ناب هستند که شاید بتوان آنها را در بین خاص‌ترین لحظات تاریخ فوتبال دنیا ثبت کرد.

سیو عقربی رنه هیگوئیتا، گلر اسبق کلمبیا، گل مارادونا با دست به انگیس و یا ضربه سر زیدان به سینه ماتراتزی در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ از این دست اتفاقات بود. اتفاقاتی که شاید زندگی ورزشی یک بازیکن بزرگ با افتخارات متعدد را با آن یک صحنه به یاد بیاوریم. اگر در مورد لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی فوتبال دنیا بخواهیم یک قاب و یک اتفاق را که پررنگ‌تر از بقیه باشد به ذهن بسپاریم کدام تصویر است؟ بدون شک ذهن اکثر فوتبال‌دوستان به سمت گل و شادی پس از گلی می‌رود که امروز سالروز ۷ سالگی آن است.

7 سال قبل در چنین روزی، در 23 آپریل 2017 یک ال کلاسیکوی به یادماندنی را شاهد بودی. لیونل مسی در آن بازی درام و پیروزی را همزمان برای بارسا به ارمغان آورد و در آخرین ثانیه های دقیقه ۹۲ گلی را به ثمر رساند تا بارسلونا در ال کلاسیکو در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوپ ۳-۲ رئال مادرید را شکست دهد.

گل مسی که چهل و هفتمین گل او در فصل و در مجموع پانصدمین گل او با این باشگاه است، پس از ارسال جوردی آلبا دو دقیقه پس از پایان وقت تلف شده به ثمر رسید و تیم ها را با ۷۵ امتیاز در لالیگا به تساوی رساند. بارسلونا با آن نتیجه در تقابل‌های رو در رو پیشتاز بود اما رئال مادرید یک بازی پیش رو داشت.

در آن بازی کاسمیرو در دقیقه ۲۸ رئال مادرید را پیش انداخت، اما مسی پنج دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند و برای اولین گلش در برنابئو از سال ۲۰۱۴، دو مدافع را پشت سر گذاشت.

سپس ایوان راکیتیچ در دقیقه ۷۳ بارسلونا را به ثمر رساند، اما خامس رودریگز بازیکن تعویضی در دقیقه ۸۵ گلزنی کرد و رئال مادرید بعد از دقیقه ۷۷ به دلیل خطای سرخیو راموس روی مسی که از لب خونین صورتش خون آلود شد، بازی را به تساوی کشاند.

در نهایت در شرایطی که همه منتظر سوت پایان بازی با تساوی 2-2 بودند، این مسی بود که با کمک هم تیمی‌هایش یک صحنه به یادماندنی خلق کرد، یک شوت دقیق به کنج دروازه میزبان و از تن خارج کردن لباسش و نمایش پیراهن شماره 10 به سکوهای سانتیاگو برنابئو. آن روز دیگر از ذهن فوتبالدوستان خصوصاً طرفداران دو تیم خارج نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha