کد خبر 248494
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

کشف اکتان بنزین قاچاق در تهران

کشف اکتان بنزین قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در یک انبار واقع در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح این خبر اظهار کرد: روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت انباری را در جنوب تهران که محل دپو کالا و تخلیه بارهای بسته بندی شده بود، شناسایی و موضوع را برای تحقیق و بررسی در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی هویت مالک این انبار شناسایی شد ادامه داد: با تایید صحت خبر و محرز شدن تخلیه محموله های قاچاق در این انبار با دستور قضایی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران در یک عملیات پلیسی مالک انبار را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه با دستگیری متهم بازرسی از انبار مورد نظر در دستور کار مأموران قرار گرفت تصریح کرد: در بازرسی از داخل انبار ۱۲ هزار عدد قوطی اکتان بنزین ۲۵۰ میلی لیتری کشف شد.

افشاری با اشاره به اینکه انبار مذکور با دستور قضایی پلمب شد خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این کالاها را حدود ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند؛ متهم نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری مامورین قلابی در منطقه تهران نو، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه‌ غصب عنوان پلیس، دستگیری این سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت که ماموران در تحقیقات و پی جویی انتظامی مشخصات ظاهری متهمان و محل عبور و مرور آن ها را شناسایی کردند.

سرهنگ علی قاسم پور ادامه داد: شیوه این سارقان به این صورت بود که با معرفی خود به عنوان پلیس از مال باختگان اقدام به اخاذی و سرقت می کردند؛ لذا تصویری از متهمان ترسیم و در اختیار تمامی تیم های گشت انتظامی کلانتری قرار گفت و پس از گشت زنی های هدفمند و با تلاش ماموران کلانتری، روز گذشته این ۲ مامور قلابی در زمانی که قصد اخاذی از سه نفر از اتباع کشور همسایه را داشتند، شناسایی و بلافاصله نسبت به دستگیری آن ها اقدام شد.

وی افزود: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه بی سیم و دستبند و حکم ماموریت جعلی و مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد که به تازگی اخاذی کرده بودند کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخاذی از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تاکنون ۴ تن از مال باختگان شناسایی و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم پور در پایان به شهروندان توصیه کرد که مراقب افراد سود جو باشند و حتما در موارد مشابه، کارت شناسایی و حکم ماموریت پلیس را مشاهده کنید و در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha