کد خبر 239722
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

انهدام باند سارقان زورگیر پایتخت

انهدام باند سارقان زورگیر پایتخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف پنج دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در محله تهرانسر خبر داد و گفت: در این پرونده ۲ متهم دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه در تشریح این خبر این خبر اظهار کرد: با شکایت چند تن از شهروندان و اعلام نماینده اداره برق منطقه تهرانسر درخصوص صدای زیاد و مصرف بالای برق یک واحد آپارتمانی در یکی از محلات، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفته و در تحقیقات انجام شده مشخص شد، ۲ ساکن این واحد آپارتمانی با استفاده از دستگاه های ماینر درحال استخراج ارز دیجیتالی هستند که با بهره گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و در نهایت این متهمان در حین استخراج ارز دیجیتالی، طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: از مخفیگاه متهمان پنج دستگاه ماینر کشف شد و متهمان به همراه تجهیزات مکشوفه به کلانتری منتقل شدند که طی بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف و پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شدند.

گفتنی است، در برررسی کارشناسان پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی، ارزش ریالی این دستگاه ها ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار علی ولی‌پور گودرزی رییس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند سارقان زورگیر، گفت: با وقوع چندین فقره سرقت و زورگیری از شهروندان در تهران و دریافت شکایت از سوی مال باختگان، پرونده این سرقت ها در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی و میدانی دریافتند تعدادی از سارقان در قالب تیم های ۲ و ۳ نفره با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت و به کارگیری سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و طلاجات از شهروندان در محله های خلوت و تاریک می کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با ادامه تحقیقات اعضای یک باند هفت نفره از سارقان، شناسایی شده و تیم های عملیاتی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: درگام بعدی مأموران موفق به کشف مخفی‌گاه این سارقان شده و طی عملیات همزمان و غافلگیرانه در مناطق جنوب تهران آنها را دستگیر کردند.

وی بیان داشت: از مخفیگاه آنها ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، پنج قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح گرم کشف و به همراه متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: در تحقیقات انجام شده برغم انکار و کتمان حقیقت از سوی متهمان، پس از مواجهه با مستندات و دلایل موجود، به ارتکاب حدود ۵۰ فقره سرقت، زورگیری و قاپ زنی تلفن همراه در محله های مختلف شهر تهران اعتراف کردند و متهمان پس از طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha