کد خبر 248288
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷

ایثارگران چشم انتظار وعده های پوشالی «رئیس خودخوانده» طنین ایثارگران/ لزوم ورود دادستان به ماجرای فعالیت‌های مشکوک

ایثارگران چشم انتظار وعده های پوشالی «رئیس خودخوانده» طنین ایثارگران/ لزوم ورود دادستان به ماجرای فعالیت‌های مشکوک

در روزگاری که عمل به وعده‌های داده شده هر روز سخت و سخت تر می شود، رئیس خودخوانده موسسه طنین ایثارگران انواع وعده‌ها، از استخدام گرفته تا پرداخت وام و خدمات درمانی را به ایثارگران می‌دهد؛ وعده‌هایی که نشانی از تحقق آنها وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، چند سال پیش بود که سوده نجفی به همراه اسماعیل بیگ‌محمدی اقدام به تاسیس موسسه‌ای به نام طنین ایثارگران کردند تا طبق آنچه در اساسنامه مندرج در روزنامه رسمی آمده، به «برگزاری همایش‌های اجتماعی و نمایشگاه‌ها و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی اخذ وام و تسهیلات ارزی و ریالی از تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی. در صورت ضرورت بعد از اخذ مجوزهای لازم» بپردازند.

اما فعالیت‌های این موسسه از همان ابتدا دچار انحراف شد، به طوریکه هرکاری توسط مسئولان این موسسه انجام شد، غیر از آنچه در روزنامه رسمی ذکر شده بود. بعد از سال ۱۴۰۰ و ورود سوده نجفی به شورای شهر، به دلایلی که هرگز اعلام نشد، اسماعیل بیگ‌محمدی خود را جایگزین سوده نجفی در سمت مدیرعاملی موسسه معرفی کرد اما با این تفاوت که جای واژه مدیرعامل از واژه رئیس موسسه استفاده کرد.

بیگ‌محمدی از همان ابتدا با سوءاستفاده از نام ایثارگران فعالیت‌های خود را گسترش و در رسانه‌های مختلف مدام وعده‌های مختلف داد. یک روز از استخدام چندین هزار نفر از ایثارگران گفت و روز دیگر از فروش تراکتور به آنها. یک روز در اخبار برای همه ایثارگران وام گرفت و روز دیگر اقدام به تاسیس درمانگاه برای ایثارگران در سراسر کشور کرد.

نکته جالب اینجاست که با وجود تمام این وعده ها در مصاحبه با رسانه های مختلف، هیچ خبری از اقدامات صورت گرفته منتشر نشده و آماری از تحقق وعده‌های داده شده، وجود ندارد. به‌طور مثال بعد از گذشت چند سال از وعده استخدام یا فروش تراکتور هنوز کسی از تعداد افراد استخدام شده و تراکتورهای فروخته شده خبری ندارد.

همه این اقدامات آش را به قدری شور کرد که سوده نجفی به‌عنوان مدیرعامل این موسسه از اقدامات شبهه‌دار اسماعیل بیگ‌محمدی به ستوه آمد و در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در اظهارنامه‌ای خطاب به دستگاه قضا نوشت: «با توجه به اینکه تاکنون در جریان جزئیات عملکرد موسسات واقع نشده و اطلاعی از ترازنامه مالی موسسه ندارم و از طرفی به علت حجم کار و درگیری‌های کاری تمایلی به همکاری با آن موسسات ندارم و چندین بار در سال‌های گذشته نیز خواستار برگزاری مجمع و کناره گیری از موسسات فوق الذکر را داشتم که متاسفانه ترتیب اثر داده نشد. لذا خواهشمندم ظرف حداکثر یک‌ماه از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه تدبیر شایسته جهت کسر سهام موسسه به میزان ۱۰۰۰۰ ریال جهت خروج بنده از عداد سرمایه‌گذاران و سهامداران معمول و نتیجه را به بنده اعلام نمایید. ضمنا بدینوسیله استعفای خود را از نایب رئیسی و مدیرعامل موسسات به حضور اعلام و اظهار می‌دارم اینجانب هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به عملکرد آن موسسه بر عهده نخواهم داشت.»

بگذریم که با وجود گذشت ۹ ماه از این اظهارنامه، هنوز مجمع موسسه تشکیل و رئیس جدید معرفی نشده است، در تمام این مدت اسماعیل بیگ‌محمدی همچنان با شتاب بیشتر به اقدامات خود ادامه داد. وی علاوه بر وعده‌های پوشالی که کسی خبر از عملی شدن آنها ندارد، در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم ورود کرد و در اقدامی سیاسی، با سوءاستفاده از نام ایثارگران موسسه را به مانند یک حزب وارد کارزار انتخاباتی کرد و به حمایت از کاندیداهای خاص پرداخت و لیست انتخاباتی داد.

وی در تازه‌ترین وعده خود از راه اندازی ۳۰ واحد آموزشی برای ایثارگران در مناطق محروم و کم برخوردار داده و گفته که مرکز پژوهش‌های سازمان طنین ایثارگران (تغییر نام از موسسه به سازمان بدون درج در روزنامه رسمی) برای بررسی مشکلات خانواده ایثارگران راه‌اندازی شده است.

پایگاه خبری حیات، ضمن اعلام آمادگی جهت انجام گفتگو با اسماعیل بیگ‌محمدی با موضوع ارائه آمار و ارقام از میزان استخدام‌ها، فروش تراکتور، اعطای وام، درمانگاه‌های تاسیس شده همراه با آدرس و میزان مراجعات، از دستگاه‌های نظارتی و دادستان درخواست دارد تا به موضوع فعالیت‌های مشکوک و خارج از اساسنامه مندرج در روزنامه رسمی و سوء استفاده از نام ایثارگران ورود کنند.

ضمن اینکه لازم به ذکر است مطابق قانون «طبق مکاتبه سال ۱۳۸۶ اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران، اگر کلمات «ایثارگر»، «ایثارگران»، «شاهد»، «شهید»، «شهدا»، «آزادگان» و مواردی از این دست در نام یک موسسه یا شرکت باشد موسسان آن ملزم به دریافت مجوز از بنیاد شهید پیش از ارائه درخواست ثبت شرکت هستند.»

پیگیری‌ها از بنیاد شهید نیز نشان می‌دهد که فعالیت‌های این موسسه مورد تائید این بنیاد نیست که پیش‌تر در گزارشی با عنوان «تشکیک در مجوز «طنین ایثارگران»/ آیا مجوز موسسه طنین ایثارگران غیرقانونی است؟» به آن پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 131
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامدهوشمند IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 0
    من مشکوکم واز موسسه طنین شکایت دارم مدارک ازبنده دریافت شد وخبری ازتراکنورنبود
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    18 0
    خوب چرا دستگاههای نظارتی پیگیری نمیکنند اگر باز دستی تو کار نیست
  • علی اصغرشکرزاده IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    14 1
    این موسسه غیرقانونیه باید پلمپ بشه تا جای بنیاد شهید امورایثارگران وجود دارد وجود چنین مراکزی فاقد اعتباره
  • احمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    18 1
    قابل توجه رئس قوه قضائیه
  • رامین IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    15 1
    خوب چرا تعطیلش نمیکنید. راستی چرا؟ به نام ایثارگران به کام سودجویان .
  • الله مراد دهقانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    14 0
    بنده شخصا در اینستا گرام یکی از فالورای ایشون بودم پستای ایشون را هم نگاه میکردم، لایک و کامنت گذاشتم مشکلاتم را بیان کردم ازم خواست شماره تلفن بفرستم که بقولا پیگیر مشکلاتم باشه کمکم بکنه بعد از اینکه شماره تلفن فرستادم منو بلاک کرد
  • Rza IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 2
    😔
    • نوروزی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 0
      متاسفانه مدارک جانبازی را برایشان ارسال کردم بعداز گذشت ۸ماه هیچ خبری از تراکتور نشد حتما از طریق مراجع قضا یی پیگیر باشیدکه دیگه نتوند سو.استفاده کنند
  • عبدالمحمد مریدالسادات IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 0
    از داستان محترم وقضاییه خواستار رسیدگی موضوع هستم
  • مسعود جلیل پورافشار IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    8 0
    از ماست که برماست متاسفانه درهر استانیکه .به اسم ایثارگران .مجمعی یاموسسه ای و...شکل گرفت انچه که اتفاق افتاد سواستفاده افرادی از نام مقدس شهید وجانباز وآزاده بود.برای پیشبرد اهداف کثیف خودخودشان
  • علیرضا درافشانی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    8 1
    همش وعده های توخالی و تبلیغات دروغین بود و هست
  • نوروزی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    8 1
    سلام بله متاسفانه در این موسسه فقط وعده و قول میدهند امان از عمل چندین بار برا تراکتور مدارک فرستادم هیچ گونه اقدامی نشد حتی آدرس ندادند که برم مستقیم باهاشون صحبت کنم فقط از نام ایثارگران سو، استفاده می کنند