کد خبر 248225
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

استفاده از بخور اکالیپتوس برای کاهش علائم آلرژی/ مواد محرک مصرف نکنید!

استفاده از بخور اکالیپتوس برای کاهش علائم آلرژی/ مواد محرک مصرف نکنید!

یک متخصص طب سنتی از عدم مصرف مواد غذایی محرک برای کاهش علائم حساسیت فصل بهار خبر داد و گفت: اگر افراد آلرژی‌های فصلی شدید دارند، آزمایش‌های پوستی یا آزمایش خون را انجام داده تا دقیقا مشخص شود چه آلرژن‌هایی باعث ایجاد بروز چنین علائمی در آنها می‌شود.

آزاده مرادی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در بسیاری از جوامع تعدادی از داروهای طبیعی یا سنتی برای درمان علائم تب یونجه یا همان حساسیت‌های فصلی استفاده می شود و ممکن است علائم را بهبود بخشد اما بر اساس تعداد محدودی از کارآزمایی‌های بالینی، شواهد کافی برای نشان دادن ایمنی و اثربخشی این درمان‌ها وجود ندارد.

وی افزود: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی البته فوایدی را داشته اما به‌طور کامل علائم آلرژی را برطرف نخواهد کرد.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: اگر افراد آلرژی‌های فصلی شدید دارند، آزمایش‌های پوستی یا آزمایش خون را انجام داده تا دقیقا مشخص شود چه آلرژن‌هایی باعث ایجاد بروز چنین علائمی در آنها می‌شود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: برای برخی افراد، اصطلاحا واکسن‌های آلرژی (ایمونوتراپی آلرژن) تجویز می‌شود که شامل تزریق‌های منظم حاوی مقادیر کمی از موادی است که باعث آلرژی شما می‌شود یا برخی موارد که به‌صورت قرص‌های زیرزبانی است و  با گذشت زمان،  واکنش سیستم ایمنی  را کاهش می‌دهد.

مرادی همچنین گفت: افراد برای بهبود حساسیت‌های فصلی از بخور اکالیپتوس در منزل استفاده کنند و از مصرف مواد غذای محرک مانند فلفل و سایر ادویه‌جات بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha