کد خبر 245343
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

نتیجه انتخابات روسیه موید شکست اقدامات مداخله‌جویانه غرب است

نتیجه انتخابات روسیه موید شکست اقدامات مداخله‌جویانه غرب است

رئیس‌جمهوری بلاروس با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند چیزی را به مردم بلاروس و روسیه تحمیل کند، گفت: نتیجه انتخابات روسیه نشان‌دهنده شکست اقدامات مداخله‌جویانه غرب در روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس با اشاره به ناکامی کشورهای غربی در ایجاد اختلال در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه، اظهار داشت: این انتخابات پیام روشنی به غرب داد که آنها نمی‌توانند قایق را از داخل تکان دهند.

لوکاشنکو با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به دنبال شکست‌های اخیر اوکراین در خط مقدم جنگ و ناکامی نظامی در مقابل روسیه، در ‍پی بر هم زدن اوضاع داخلی این کشور نیز بودند، یادآور شد: نتیجه انتخابات روسیه نشان داد که غرب نه تنها در خط مقدم جنگ بلکه در تلاش خود برای مداخله در امور داخلی روسیه هم کاری از پیش نخواهد برد.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند چیزی را به مردم بلاروس و روسیه تحمیل کند، خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل چگونگی برگزاری انتخابات در روسیه، نقشه راه ما در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

لوکاشنکو با تمجید از کمپین انتخاباتی و سفرهایی که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به مناطق مختلف این کشور انجام داشت، گفت: "پوتین باید اقدامات زیادی صورت می داد، وی به طور خستگی‌ناپذیر به سراسر کشورش سفر و از مکان‌های مختلف بازدید کرد و به سوالات حیاتی مردم روسیه پاسخ داد."

رئیس جمهوری بلاروس در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه‌ریزی و روند برگزاری انتخابات روسیه عالی بود و می‌توان درس‌های زیادی از نحوه برگزاری این انتخابات آموخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha