کد خبر 250421
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند

۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش ‌یزد با اشاره به برنامه‌های هفته معلم گفت: در کنار برنامه‌های تجلیل از معلمان و گرامیداشت هفته معلم، ۳۲۰ دانش آموز برتر استان ‌تجلیل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش ‌یزد در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به اینکه جایگاه و رسالت سنگین معلمان اظهار داشت: این رسالتی است که پیامبران الهی به خوبی و با عنایت خداوند انجام دادند و مجموعه آموزش و پرورش هم در تلاش است که بتواند این رسالت را برای تامین نیروی انسانی توانمند آینده کشور و نظام را به خوبی انجام دهد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری(ره) و تبریک روز و هفته معلم به تمامی معلمان تصریح کرد: قرار نیست که روز معلم را صرفا برای آموزش و پرورش مصادره کنیم بلکه معتقدیم که این اتفاق از خانواده شروع می‌شود و تا سطوح عالی همه برای تربیت نسل‌، مسئول و نقش‌آفرین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش اعتماد عمومی است و اینکه مردم آموزش و پرورش را از آن خود می‌دانند و فرزند خود را برای مسائل تربیتی و آموزشی بسپارند برای ما بسیار ارزشمند است.

رحیمی‌نژاد این سرمایه را حاصل ده‌ها سال تلاش، همت، صداقت، ایثارگری، گذشت، پدری و مهربانی مجموعه آموزش و پرورش دانست و افزود: در همین هفته و در کنار برنامه‌های مقام معلم، پنجشنبه 13 اردیبهشت برنامه به توان 30 که مربوط به افتخار سی‌امین سال برتری استان یزد در کنکور و تجلیل از برترین‌های دانش‌آموزی استان در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یزد رتبه دوم کشور را در مجموعه مسابقات پنج‌وهشت‌گانه دانش‌آموزی کشور کسب کرده بیان کرد: بیش از 320 نفر از دانش‌آموزان برتر استان در این برنامه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: تمام سعی ما این است که برنامه‌ها به جای اینکه ما را منحصر به سمت معرفی چند نفر از جامعه چند هزار نفری تعلیم و تربیت کند، به دنبال این است که جامعه را متوجه آن کند که پیشرفت و ترقی مدیون چه کسانی است.

رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: جامعه باید بداند که اگر به دانایی و تلاش در جهت دانایی تلاش کرد قطعا توانایی هم اتفاق می‌افتد و بخش عمده‌ای از این جریان از کانال تعلیم و تربیت می‌گذرد و به همین دلیل باید این جایگاه، تلاش و کوشش همیشه متعالی تلقی شود تا اهداف آن محقق شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های این هفته گفت: برنامه زنگ سپاس معلم و تجلیل از معلمین مدارس، تجلیل از معلمان فرزند شهید، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی در هفته معلم ویژه همکاران آموزش و پرورش، رژه سپاس معلم و رونمایی از مستندی ویژه استاد قلم سیاه از جمله برنامه‌های این هفته در استان یزد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، همایش پیاده روی خانوادگی، برنامه رخصت معلم با هدف گسترش ورزش پهلوانی و تقدیر دانش آموزان از معلمان را از جمله دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: در برنامه رخصت معلم یک هزار دانش آموز در مجموعه سالن 9 دی زمزم حضور خواهند داشت.

رحیمی‌نژاد افزود: تشکیل شورای اداری استان با حضور یک نفر از معلمان و مدیران مدارس استان و تجلیل مدیران از معلمان خودشان هم از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه معلمان، برگزاری شب شعر، جشن روز بزرگداشت مقام معلم، ویژه‌ برنامه‌های صدا و سیما در این هفته و پرداختن به موضوع معلم در این برنامه‌ها از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha