کد خبر 245226
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در غرفه «حیات»:

بنیاد شهید تمام تلاش خود را برای خدمت به جامعه ایثارگری به کار بسته است

بنیاد شهید تمام تلاش خود را برای خدمت به جامعه ایثارگری به کار بسته است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای بنیاد شهید در دولت سیزدهم نشان می دهد عزیزان حاضر در بنیاد شهید تمام تلاش‌شان را برای خدمت رسانی هرچه ‌بیشتر به جامعه ایثارگری کشور مبذول می‌دارند.

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با حیات گفت: کسانی که به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خدمت می‌کنند در حوزه‌ای کاملا متفاوت فعال‌اند. چراکه خدمت به این عزیزان دستور مستقیم خداوند است.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» افزود: در تفسیر مجمع‌البیان درباره این آیه حدیثی قدسی از امام‌رضا (ع) نقل شده است که سلسله روات آن از طریق امام حسین(ع) و پیامبر اکرم (ص) به ذات شریف خداوند می‌رسد. در بخشی از این حدیث خداوند خطاب به شهدا می‌فرماید: «من جانشین تو در بین اهل‌بیت تو هستم و هرکس آنان را خشنود کند، مرا خشنود ساخته و هرکس آنان را به خشم آورد مرا خشمگین ساخته است». ازاین‌رو، این توفیق بسیار بزرگی است که انسان در جایی قرار بگیرد که دائم بتواند خانواده ‌های معظم شهدا را خشنود کند.

فدوی اضافه کرد: همه کسانی که در این چرخه بزرگ خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند شامل این حدیث شریف قدسی می‌شوند و اگر بتوانند خانواده شهدا و ایثارگران را خشنود کنند بی ‌قید و شرط موجب خشنودی خداوند نیز شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در ابتدای انقلاب، به برکت حضرت امام‌ (ره) بنیاد شهید انقلاب اسلامی تاسیس شد و این بنیاد تا سال ۱۳۸۳ زیر نظر ولی‌فقیه فعالیت می‌کرد. اما از آن سال به بعد، به این بهانه که بتوانند منابع مالی آن را به صورت مستمر و قابل اطمینان تامین کنند؛ این بنیاد را به دولت واگذار کردند و نام آن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر دادند. به نظر من این تغییر کار درستی نبود و بنیادی که امام تاسیس کرده بودند باید به همان صورت باقی می‌ماند.

فدوی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری این نمایشگاه حاکی از آن است که عزیزان حاضر در بنیاد شهید تمام تلاش‌شان را برای خدمت رسانی هرچه ‌بیشتر به جامعه ایثارگری کشور مبذول می‌دارند.

وی افزود: نکته قابل توجه در نمایشگاه حاضر برای من این بود اتخاذ تدابیری را شاهد بودم که براساس آن‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران از فعالیت‌های تصدی‌گرانه خود کاسته و بیشتر بر خدمت‌رسانی متمرکز شده است که این امر در نوع خود اتفاق بسیار مثبتی است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha