کد خبر 245155
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

بررسی یک ادعا؛

وعده جوانگرایی در تیم ملی چقدر محقق شد؟

وعده جوانگرایی در تیم ملی چقدر محقق شد؟

بعد از پایان جام ملت‌های آسیا و انتقاد به میانگین سنی بالای تیم ملی، کادرفنی وعده تغییر نسل و جوانگرایی را مطرح کرد و حالا اولین فهرست تیم ملی بعد از آن مسابقات منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای تقابل با ترکمنستان شب گذشته از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد و در این فهرست تغییراتی نسبت به جام ملت‌های آسیا به چشم می‌خورد که بعضاً دور از انتظار بود.

بعد از حذف تیم ملی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا که در پی شکست مقابل قطر رقم خورد، انتقاداتی به عملکرد تیم ملی و نفرات دعوت شده به این مسابقات و میانگین سنی بالای تیم صورت گرفت و از همان زمان صحبت از تغییر نسل و جوانگرایی صورت گرفت و همه منتظر بودند نتیجه این تغییرات را در اردوهای بعدی ببینند و حالا اولین فهرست بعد از جام ملت‌ها اعلام شده که تغییرات قابل توجهی در آن صورت گرفته است.

امیر قلعه‌نویی برای این اردو ۲۹ بازیکن را به تیم ملی فراخوانده که ۱۵ نفر از آنها در رنج سنی 25 سال به پایین هستند تا ایران به نسبت جام ملت‌های آسیا به تیمی با چهره‌ای جوان تبدیل شود.

آرشا شکوری 17 سال

امین حزباوی 20 سال

سامان فلاح 22 سال

صالح حردانی 25 سال

ابوالفضل جلالی 25 سال

حسین گودرزی 22 سال

محمد قربانی 22 سال

اللهیار صیادمنش 22 سال

مهدی لیموچی 24 سال

محمد محبی 25 سال

مهدی قائدی 25 سال

جواد آقایی‌پور 24 سال

محمدرضا آزادی 25 سال

سعید سحرخیزان 20 سال

این نفرات چهره‌های جوان لیست جدید تیم ملی هستند که از میان در مقابل تعداد بازی‌های ملی حزباوی، آزادی، قربانی و سحرخیزان که پیش از این هم در اردو شرکت کرده بودند عدد صفر بازی ملی درج شده و گودرزی، شکوری، لیموچی، آقایی‌پور هم برای اولین بار در فهرست تیم ملی قرار می‌گیرند.

ایران در جام ملت‌های اخیر با میانگین سنی ۲۹ دومین تیم مسن جام بود اما در اردوی آتی این میانگین با ۲/۶۹ سال کاهش به ۲۶/۳۱ رسیده است. البته در صورتی که برخی بازیکنان پا به سن گذاشته مثل شجاع خلیل‌زاده و رامین رضاییان که عملکرد مناسبی هم در جام ملت‌ها نداشتند برای بازی با

ترکمن‌ها دعوت نمی‌شدند، احتمال زیادی وجود داشت تا این میانگین به حدود ۲۵ سال هم برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha