کد خبر 211169
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

واکنش آمریکا به همکاری روسیه و کره‌شمالی

واکنش آمریکا به همکاری روسیه و کره‌شمالی

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به همکاری روسیه و کره شمالی اعلام کرد درباره اعمال تحریم‌ علیه این دو کشور در صورت لزوم تردید نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ وزارت خارجه آمریکا در واکنش به همکاری نظامی روسیه و کره شمالی اعلام کرد درباره اعمال تحریم‌ علیه کره شمالی و روسیه در صورت لزوم تردید نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که روابط نزدیک پیونگ‌یانگ و مسکو برای امنیت بین‌المللی مفید نیست. وی افزود: «ما در گذشته تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به دلیل فعالیت‌های مختلف اعمال کرده‌ایم».

کره جنوبی نیز ادعا کرده هرگونه تجارت تسلیحاتی با کره شمالی، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. طی روزهای گذشته وزیر دفاع روسیه در دیدار با رهبر کره شمالی ضمن گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی و دفاعی، نامه‌ای را از رئیس جمهور روسیه به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی رساند.

وزیر دفاع روسیه پیش از این در دیدار با «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی، پیونگ‌یانگ را شریک مهم مسکو خواند و گفت این نشست‌ها به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی کمک می‌کند.

شویگو و هیات همراهش در سفر به کره شمالی همچنین با حضور در بنای یادبود آزادی که به‌نشانهٔ قدردانیِ مردم کره‌ شمالی از سربازان شوروی در سال ۱۹۴۶ و پس از پایان جنگ کره ساخته شده، با اهدای گل ادای احترام کردند.

پیش از این نیز رهبر کره شمالی در پیام تبریک روز روسیه به رئیس جمهور این کشور، ضمن اعلام حمایت کامل و همبستگی خود با مردم و دولت روسیه، بر آمادگی پیونگ‌یانگ برای تقویت بیشتر همکاری‌ها تاکید کرده بود

میلر افزود: «هرگز در اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی در صورت مشاهده تخلفات یا اقداماتی که مستحق تحریم‌ها هستند، تردید نداریم».

وی در پاسخ به سئوالی درباره همکاری روسیه و کره شمالی افزود: «آشکار است که بین این دو کشور رابطه نزدیک وجود دارد این همکاری برای افزایش امنیت جهان مفید نیست».

وزیر دفاع کره شمالی گفته اگر آمریکا بخواهد از سلاح اتمی علیه این کشور استفاده کند، باید بحرانی را تحمل کند که حتی تصور آن را نیز نمی‌تواند داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha