کد خبر 251608
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴

قنادزاده به «حیات» خبر داد؛

فصل جدید تجارت با آفریقا/ اعزام دسته جمعی رایزن ها به کشورهای هدف + فیلم

فصل جدید تجارت با آفریقا/ اعزام دسته جمعی رایزن ها به کشورهای هدف + فیلم

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران از برنامه ریزی اعزام رایزنان جدید به قاره آفریقا خبر داد.

سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با حیات و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه این سازمان برای افزایش تجارت و اعزام رایزن به قاره آفریقا چیست؟ گفت: در بدو کار دولت سیزدهم هیچ رایزن اقتصادی در آفریقا نداشتیم و امروز سه رایزن ایرانی مجوز خود را برای حضور در کشورهای آفریقایی دریافت کرده‌اند که یکی مستقر و دو نفر دیگر به زودی استقرار می‌یابند.

استقرار ۲۰ رایزن در نقاط مختلف دنیا

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۰ کشور رایزن مستقر داریم، گفت: تقریبا حدود ۱۲، ۱۳ رایزن نیز در مسیر اعزام داریم که ان شاءا... به زودی اعزام می شوند.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: به نظر می رسد خیلی زود وعده اعزام ۳۵ رایزنی را که مطرح کرده بودیم، محقق کنیم.

رایزنان افزایش می یابند؟

قنادزاده با بیان اینکه ان شاءا... به زودی به سراغ اعزام رایزن های دوم، سوم و چهارم برای کشورهای هدف مان و کشورهایی که تاکنون رایزن نداشتیم می رویم، گفت: پیگیر مصوبه هیات وزیران برای افزایش تعداد رایزن ها به ۶۰ نفر هستیم.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با این اتفاق، برنامه ریزی کرده ایم که تعداد رایزن ها را در آفریقا از ۴ رایزن به ۱۲، ۱۳ رایزن برسانیم. همچنین درصددیم به کشورهایی همچون چین، عراق، ترکیه و امارات رایزن های دوم، سوم و یا حتی چهارم را اعزام کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت های آن کشورها استفاده کنیم. به هر صورت ما وعده اعزام ۳۵ رایزن را محقق کردیم و تقریبا تمام شده است و ان شاءا.. برای اینکه دور دوم اعزام رایزن را انجام بدهیم، اعلام آمادگی می کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha