کد خبر 297556
۲ تیر ۱۴۰۵ - ۱۲:۴۱

«غذا و دارو» به هر نوزاد چند قوطی شیرخشک می‌دهد؟

«غذا و دارو» به هر نوزاد چند قوطی شیرخشک می‌دهد؟

دیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو گفت: سهمیه‌بندی شیرخشک بر اساس پیشنهادات و نظرات فنی و تخصصی معاونت درمان و کمیته کشوری ترویج شیر مادر انجام می‌شود.

به گزارش حیات، شهرام شعیبی، مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با  فارس، ضمن تشریح وضعیت فعلی تولید و توزیع شیرخشک در کشور، جزئیات جدیدی از نحوه سهمیه‌بندی آن ارائه کرد.شعیبی با اشاره به نقش کلیدی صنایع داخلی در تأمین شیرخشک گفت: ظرفیت تولید داخلی در حال حاضر پشتوانه اصلی امنیت غذایی نوزادان در کشور است و خوشبختانه حدود ۹۰ درصد از تولید شیرخشک کشور بر عهده شرکت‌های داخلی قرار دارد.وی در ادامه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پایداری عرضه، بیان کرد: در قالب طرح ذخیره استراتژیک، با چهار شرکت تولیدکننده قراردادهای لازم منعقد شده است. این واحدها اکنون خطوط تولید خود را به صورت شبانه‌روزی فعال کرده‌اند و با حداکثر توان در حال فعالیت هستند؛ ظرفیتی که به ما اطمینان می‌دهد توانایی پاسخگویی به تمامی نیازهای فصلی و احتمالی در شرایط اضطراری را داریم.مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو در خصوص نحوه سهمیه‌بندی و توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها نیز گفت: سهمیه‌بندی شیرخشک بر اساس پیشنهادات و نظرات فنی و تخصصی معاونت درمان و کمیته کشوری ترویج شیر مادر انجام می‌شود تا عدالت در توزیع و دسترسی بهینه برقرار باشد.وی در تشریح جزئیات سهمیه‌ها توضیح داد: کودکان صفر تا شش ماه، ۱۰ قوطی یارانه‌ای و ۴ قوطی غیریارانه‌ای دریافت می‌کنند؛ برای کودکان شش تا دوازده ماه، ۸ قوطی یارانه‌ای و ۴ قوطی غیریارانه‌ای و برای کودکان دوازده تا بیست و چهار ماه نیز ۴ قوطی یارانه‌ای و ۴ قوطی غیریارانه‌ای در نظر گرفته شده است.
شعیبی تأکید کرد: به‌منظور مدیریت بهتر توزیع در داروخانه‌ها، در هر مراجعه حداکثر ۲ قوطی شیرخشک به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
انتهای پیام//

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha