کد خبر 256505
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

کنسرت موسیقی بوشهری در پایتخت برگزار می‌شود

کنسرت موسیقی بوشهری در پایتخت برگزار می‌شود

کنسرت بندری و خیام‌خوانی گروه «هیرون» به سرپرستی نوذر سعادت‌پور در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ گروه «هیرون» به سرپرستی نوذر سعادت‌پور با اجرای قطعات موسیقی بوشهری و بندری و خیام‌خوانی، روز شنبه- ۲۶ خردادماه- ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت قطعاتی مانند تل عاشقون، خروس خون، خرونگ، خیام، حنابندان، بزمی و عروسی بوشهری، کعله مرکب خوانی، لری، رئیسعلی و چند قطعه بی‌کلام اجرا خواهد شد.

نوذر سعادت‌پور (سرپرست گروه، خواننده، نوازنده نی‌انبان و فلوت)،محمد فرامرزی اُکولو و حسین سهرابی (خواننده)، نیما تنگسیری (ضرب و تمپو)، فرشید چهره‌آزاد (درامز محلی)، مهدی احمدی (کونگا)، فرزاد مستوفی (گیتار باس) و سعید پیراسته نوازنده سازهای افکتی، اعضای گروه «هیرون» هستند.

گروه موسیقی «هیرون» فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ به سرپرستی نوذر سعادت‌پور آغاز کرده و در این سال‌ها به صورت حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه داده و توانسته در جشنواره‌های مختلف و مهمی در سراسر دنیا و جشنواره‌های مهم کشوری شرکت و عناوین مختلف و مهمی را کسب کند.

گروه «هیرون» علاوه بر اجرا و معرفی فرهنگ و آداب مردم جنوب به نوآوری بر پایه سنت و نگارش مقالات تحلیلی در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی فولکلور پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha