کد خبر 254271
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

بررسی وضعیت سرخابی‌ها در دو هفته پایانی لیگ؛

180 دقیقه تا پایان نبرد طوفانی؛ این جام قربانی می‌خواهد

180 دقیقه تا پایان نبرد طوفانی؛ این جام قربانی می‌خواهد

نبرد استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر به دو راند پایانی خودش رسیده و در اوج حساسیت و هیجان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ کار به دو هفته پایانی کشید و حالا دیگر فقط چهار بازی در پیش داریم که نتایج آن حاصل یک فصل نبرد تنگاتنگ و حساس سرخابی‌های پایتخت را با نشان دادن قهرمان این دوره از مسابقات مشخص می‌کند. رقابتی که تا قبل از هفته گذشته شرایط متفاوتی داشت ولی اتفاقات عجیب و غریب فوتبالی آن را کمی دستخوش تغییر کرد و شاهد یک جابجایی در صدر جدول بودیم. با این حال اختلاف دو تیم همچنان نزدیک است و هنوز معادله قهرمانی شانس بالایی برای هر دو تیم در نظر دارد. پس منتظریم تا این دو هفته جذاب و حساس را به تماشا بنشینیم و ببینیم آیا جادوی فوتبال بازهم سورپرایزی برای ما دارد یا اتفاقات مطابق پیش بینی و انتظار جلو می‌روند. به این بهانه نگاهی به دو هفته باقی مانده برای سرخابی‌ها و 4 بازی مهم و سرنوشت‌ساز در مسیر قهرمانی لیگ بیست و سوم انداختیم.


هفته بیست و نهم لیگ برتر

* شمس آذر - پرسپولیس؛ جاده صعب العبور قزوین در مسیر قهرمانی

180 دقیقه تا پایان نبرد طوفانی؛ این جام قربانی می‌خواهد

تیم تازه لیگ برتری شده سعید دقیقی این فصل همه معادلات و پیش بینی ها را بر هم زد و فراتر از حد انتظار ظاهر شد. آنها یکی از 2-3 پدیده امسال فوتبال ایران بودند که با یک مجموعه‌ای نه چندان پرهزینه تیم خوبی بسته و روانه مسابقات کردند و نتایجی هم فراتر از حد انتظار کسب کردند. آنها حریف هفته بیست و نهم پرسپولیس هستند و این از بدشانسی اوسمار و شاگردانش است که چند روز بعد از صدرنشینی باید در قزوین به مصاف یکی از چغر و بدبدن ترین تیم‌های لیگ بروند و قطعاً کار راحتی در این میان در پیش نخواهند داشت. شمس آذر در 5 بازی قبلی خودش تنها یک شکست متحمل شده که آن هم مقابل استقلال است، در شرایطی که شاگردان نکونام با دو گل قافیه را باخته بودند 3 بار دروازه شاگردان دقیقی را باز کرده و بازگشت خوبی به بازی داشتند. این یعنی شمس آذر نمی‌بازد و اگرهم ببازد به سختی این اتفاق رقم خواهد خورد.

در سمت مقابل پرسپولیس در اوج انگیزه قرار دارد و برد روحیه بخش مقابل استقلال خوزستان و رسیدن به صدر جدول باعث شده از همه وجودشان مایه بگذارند تا در قزوین شمس آذر را از پیش رو بردارند. این تنها امید آنها برای این است که سرنوشت قهرمانی را در دست خود نگه داشته و آن را به هفته پایانی موکول کنند.

در بازی رفت دو تیم پرسپولیس در شرایطی موفق شد در آزادی به برتری برسد که تا دقیقه 80 دو تیم با تساوی یک بر یک به سمت پایان بازی می‌رفتند که یک ضربه پنالتی برای سرخپوشان در دقایق آخر بازی توسط گولسیانی تبدیل به گل شد تا سرخپوشان برتری سختی داشته باشند.


* استقلال - گل گهر؛ ادامه بحران سیرجانی‌ها با تقدیم سه امتیاز به شاگردان نکونام؟!

180 دقیقه تا پایان نبرد طوفانی؛ این جام قربانی می‌خواهد

استقللال روی کاغذ در این هفته کار راحت‌تری نسبت به پرسپولیس دارد. هرچند گل گهر از لحاظ زیرساخت و امکانات و داشته‌های نیروی انسانی تیم بهتری نسبت به شمس آذر به نظر می‌رسد ولی نتایج دو تیم خصوصاً در هفته‌های اخیر گواه از وضعیت بحرانی شاگردان اوزوندیس دارد چرا که در 5 بازی اخیر خود 2 شکست و سه تساوی متحمل شده و رنگ برد ندیده‌اند. از سوی دیگر این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و استقلالی‌ها از حضور احتمالاً پررنگ هواداران خودشان بهره‌مند خواهند شد و این می‌تواند عاملی برای برتری این تیم باشد.

بازی رفت دو تیم با تساوی یک - یک در سیرجان همراه بود. جایی که استقلال با تک گل کوین یامگا از روی نقطه پنالتی از شکست در این شهر کویری از شکست گریخت ولی حالا دو تیم در شرایط متفاوتی به مصاف هم خواهند رفت. اگر گل گهر کیفیتی مشابه با هفته‌های اخیر از خودش نشان دهد احتمالاً توانایی این را نخواهد داشت که استقلال را در آزادی آزار دهد و برد بی دردسری تقدیم حریف خواهد کرد ولی اگر کیفیت واقعی خودش را به نمایش بگذارد می‌تواند حتی در بازی بیرون از خانه مقابل یک مدعی قهرمانی امتیاز بگیرد. استقلالی‌ها امید دارند تا شمس آذر در قزوین در این هفته از پرسپولیس امتیاز بگیرد و آنها با برتری مقابل گل گهر جایگاهشان در صدر جدول را پس بگیرند.


هفته سی‌ام لیگ برتر

* پرسپولیس - مس رفسنجان؛ جشن قهرمانی در آزادی، از رویا تا حسرت

180 دقیقه تا پایان نبرد طوفانی؛ این جام قربانی می‌خواهد

تصور جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی در هفته پایانی در ورزشگاه مملو از تماشاگر برای پرسپولیسی‌ها یک رویای شیرین است که می‌تواند روزی تاریخی برایشان رقم بزند. آنها قطعاً با فکر کردن به این لحظه و این اتفاق روزهایشان را می‌شمارند ولی این موضوع به این سادگی‌ها که در صحبت به آن اشاره می‌شود به دست نمی‌آید. هر چقدر از دشوار بودن میدان رقابت با شمس آذر در قزوین گفتیم در بازی هفته پایانی سرخ‌ها مقابل مس هم صدق می‌کند. مس از تیم‌های خوب فوتبال ایران است که بازی خوبی خصوصاً مقابل تیم‌های مدعی نشان می‌دهد و به اصطلاح یک تیم یقه گیر است. مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا همین چند هفته قبل بود که در آزادی استقلال را به دردسر انداخت و با تساوی دو بر دو از آنها در کورس قهرمانی دو امتیاز حساس گرفت و حالا این فرصت را دارد تا این کار را مقابل پرسپولیس تکرار کرده و به نوعی تعیین کننده‌ترین تیم در مسیر تعیین قهرمانی باشد.

پرسپولیس مصاف سختی مقابل مس خواهد داشت و این مصاف سخت می‌تواند با جشن قهرمانی این تیم در پایان کار یا حسرت بالا بردن جام در ورزشگاه پر از تماشاگر همراه باشد. مس در بازی رفت هم با تساوی یک - یک پرسپولیس را بدرقه کرد و دو امتیاز حساس از این تیم گرفت.


* پیکان - استقلال؛ سکوهای خالی انتظار چه چیزی را می‌کشند؟!

180 دقیقه تا پایان نبرد طوفانی؛ این جام قربانی می‌خواهد

معادلات هفته بیست و نهم تعیین می‌کنند که وضعیت دو تیم در هفته‌ سی‌ام و پایانی لیگ برتر به چه صورت است ولی اگر فرض را بر این بگذاریم که در فاصله کنونی به هفته سی‌ام رسیده باشند، استقلالی‌ها چشم‌شان ابتدا به آزادی و اتفاقات بازی پرسپولیس و مس است و بعد از آن به دنبال کسب سه امتیاز مقابل پیکانِ عنایتی در ورزشگاه خالی از تماشاگر هستند.

پیکان در بین 4 حریفی که در این دو هفته در معادلات بالای جدول تعیین کننده هستند روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم محسوب می‌شود ولی تفاوت این تیم با مس و گل گهر و شمس آذر این است که آنها انگیزه شخصی برای این بازی دارند و ممکن است در هفته پایانی در گیر و دار بقا در لیگ برتر باشند و برای خودشان خواهند جنگید. اوضاع پیکان این هفته ها اصلا خوب نیست و 3 شکست و دو تساوی حاصل 5 بازی اخیر آنها بوده است.

آنها بازی رفت 2 بر یک به استقلال نتیجه را واگذار کردند و بعید نیست یک بار دیگر مقابل آبی‌های پایتخت تن به شکست دهند.

180 دقیقه تا پایان نبرد طوفانی؛ این جام قربانی می‌خواهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha