کد خبر 253581
۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

پایان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی

پایان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی

نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» که از ۳۱ فروردین ماه در فرهنگسرای نیاوران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور کار خود را آغاز کرده بود، پس از یک‌ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ اثر از بیش از ۱۶۰ هنرمند خوشنویس به نمایش درآمد. آثار قرآنی در بخش‌های کتابت، قطعه، سطر، حجم، چلیپا، خط نقاشی، حجم و... در دو بخش هنرمندان معاصر و بخش قدما میزبان علاقه‌مندان بود. در این میان، تنوع سبک ها و خلاقیت نکته قابل توجه بازدیدکنندگان بود چراکه خطوطی که سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته بودند در این نمایشگاه به نمایش درآمد که به طور ویژه می توان از خط محقق یاد کرد.

همچنین کتابت با خط فارسی مورد توجه قرار گرفت و چند نمونه از اصل آثار کتابت قرآن در نمایشگاه قرار داده شده. یک اثر نگارگری که سوره نمل و داستان حضرت سلیمان را به تصویر کشیده نیز از دیگر آثار این نمایشگاه بود. حضور تعداد قابل توجهی از بانوان هنرمند از دیگر نقاط قوت نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» بود.

این نمایشگاه در راستای اهداف پژوهشی خود میزبان برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله نشست سیر تحول هنرهای قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن پژوهی و بررسی خط نسخ در دوره معاصر بود. همچنین نگارخانه «ترانه باران» به عنوان برگزار کننده نمایشگاه «روایت باران» با همکاری دارالکتابه قرآن کریم درصدد برگزاری کارگاه کاتب و کتابت برآمد که در آن کاتبان از بیش از ۱۱ استان کشور برای کتابت سوره فیل در اعتراض به نسل کشی در فلسطین حاضر شدند.

پیام تسلیت نگارخانه «ترانه باران» برای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

نگارخانه ترانه باران شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم، حسین امیرعبداللهیان، مالک رحمتی، سردار سید مهدی موسوی و سایر همراهان، به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده شهدا تسلیت می‌گوید.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha