کد خبر 253202
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد؛

ابراز امیدواری دبیرکل سازمان ملل نسبت به سلامت رئیس‌جمهور ایران و همراهانش

ابراز امیدواری دبیرکل سازمان ملل نسبت به سلامت رئیس‌جمهور ایران و همراهانش

سخنگوی سازمان ملل متحد در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گزارش‌ها در این باره را با نگرانی پیگیری می‌کند و به سلامت رئیس جمهور ایران و همراهانش امیدوار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل عصر یکشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره وقوع سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران گفت: «دبیر کل سازمان ملل با نگرانی گزارش ها مربوط به سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می کند. او به سلامت رئیس جمهور و اطرافیانش امیدوار است.»

پیش از این، یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به گزارش ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به شبکه سی بی اس نیوز آمریکا گفت: « ما از نزدیک گزارش‌ها مربوط به فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کنیم، فعلا اظهار نظر بیشتری نداریم.»

شبکه خبری ای بی سی نیوز نیز  به نقل از کاخ سفید گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در جریان گزارش‌های مربوط به سانحه هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهوری  اسلامی ایران قرار گرفته است.

عصر امروز خبری مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد.

گزارش‌ها از حضور آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

تاکنون ۲۰ تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه شب به وقت تهران، در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده برای رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند و همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امیدواریم خداوند متعال نعمت خدمت‌گزاری رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را از کشور سلب نکند اما مردم عزیز مطمئن باشند مسئولین با جدیت چند برابری مشغول کارهای خود هستند و ما هم توصیه‌هایی را که لازم بوده، به آنها کرده‌ایم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. ان‌شاءالله همه کارها اعم از امنیت کشور و امنیت مرزها و امور مربوط به قوه مجریه مرتب و منظم انجام خواهد شد و پیش خواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان اظهار امیدواری کردند رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان به آغوش ملت بازگردند و کارها به بهترین وجه انجام گیرد.

سخنگوی دولت نیز در پیامی با اعلام برگزاری جلسه هیات دولت امروز، گفت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت نیز عازم تبریز شدند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha