کد خبر 252948
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

سیل مشهد، رکورد تماس‌ها به اورژانس ۱۱۵ را شکست

سیل مشهد، رکورد تماس‌ها به اورژانس ۱۱۵ را شکست

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان‌ تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد همزمان با وقوع سیل از مرز چهار هزار تماس فراتر رفت که این رقم رکورد تماس‌های روزانه مردمی با اورژانس در دوران کرونا را هم شکست.

دکتر محمد پهلوان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این در حالی است که به‌ طور معمول روزانه سه هزار تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: تکنسین‌های این مجموعه در روز چهارشنبه هفته گذشته به ۱۴ فرد گرفتار در سیل مشهد امدادرسانی کردند که کوچکترین آنها یک کودک یک ساله و بزرگترین آنها یک مرد ۷۰ ساله بود.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه از سه روز قبل و با اعلام هشدارهای جوی و آب‌وهوایی به حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته این آماده‌باش تا ۲ روز آینده و تا زمان پایان بحران کنونی ادامه دارد.

وی بیان کرد: از مردم تقاضا می‌شود با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده نهایت همکاری را با خادمان خود در حوزه سلامت داشته باشند و از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کنند تا که خدمت‌رسانی نیروهای امدادی در سطح شهر به‌موقع و در اسرع وقت انجام شود.

دکتر پهلوان با ذکر این نکته که در موضوع ارائه خدمات درمانی به‌موقع جای هیچگونه نگرانی‌ نیست، تاکید کرد: در این روزها تمامی بیمارستان‌های حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پایش‌ها و مراقبت‌های لازم را دارند تا در شرایط بحرانی مشکلی در امر خدمت‌رسانی به بیماران به‌وجود نیاید.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha