کد خبر 252909
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی:

نیمی از نیاز بازار تجهیزات پزشکی و مصرفی در داخل تولید می‌شود

نیمی از نیاز بازار تجهیزات پزشکی و مصرفی در داخل تولید می‌شود

رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی گفت: اکنون ۵۰ درصد از نیاز بازار تجهیزات پزشکی و مصرفی توسط تولید کننده داخلی و ۴۰ درصد ارزی تجهیزات از داخل تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛  احمد مسلمی، رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی، در مراسم افتتاحیه  بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی اظهار کرد: تعداد شرکت‌های تولیدی در حوزه تجهیزات پزشکی از رشد چهار برابری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد از نیاز بازار تجهیزات پزشکی و مصرفی توسط تولید کننده داخلی و ۴۰ درصد ارزی تجهیزات از داخل تامین می‌شود، ادامه داد: ایران یکی از قوی ترین کشورها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی است و تنوع محصولات کشورمان بیشتر از ترکیه است.

رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های ونتیلاتور و الکتروشوک که در گذشته به مقدار زیاد وارد می‌شد در حال حاضر در ایران تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مختلف متولی تجهیزات پزشکی هستند که معتقدم باید هماهنگی بیشتری بین این سازمان ها برقرار شود. نخبگان دانشگاهی سریعا جذب شرکت های تولیدی تجهیزات پزشکی می‌شوند.

مسلمی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۶۱۰ شرکت اعلام امادگی برای شرکت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی کرده‌اند که بخشی از این شرکت‌ها تولید کننده داخلی هستند، گفت: در این انجمن ۱۷ هزار نفر عضو و اکنون ۳۵ هزار فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی در ایران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha