کد خبر 252728
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲

رئیس‌جمهور مصر: دو راه بیشتر باقی نمانده است؛ صلح یا نابودی

رئیس‌جمهور مصر: دو راه بیشتر باقی نمانده است؛ صلح یا نابودی

عبدالفتاح السیسی با بیان اینکه اسرائیل به شانه خالی کردن از مسئولیت‌های خود و تضعیف تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه ادامه می دهد، گفت که از بین دو گزینه صلح یا نابودی باید یکی را انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از الجزیره، رئیس‌جمهور مصر حل مساله فلسطین را سنگ محکی برای جامعه جهانی دانست و در خصوص از بین رفتن اعتبار نهادهای بین المللی در پی انفعال در جنگ رژیم صهیونیستی در غزه هشدار داد.

عبدالفتاح السیسی امروز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی خود در سی‌وسومین دوره از اجلاس سران کشورهای عربی که در منامه پایتخت بحرین برگزار شد، گفت: این اجلاس در شرایط تاریخی حساسی که منطقه از آن عبور می‌کند و با توجه به جنگ وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان برگزار می‌شود و همه باید از بین دو راه یکی را انتخاب کنند: صلح، ثبات و امنیت، یا ویرانی و هرج و مرج که تشدید تنش‌های نظامی در نوار غزه به گسترش آن دامن می‌زند.

وی در ادامه تأکید کرد: اسرائیل مرتکب کشتار و انتقام‌جویی شده و تمام مردم فلسطین را در تلاش برای کوچاندن اجباری آن‌ها تحت محاصره درآورده است. اسرائیل به شانه خالی کردن از مسئولیت‌های خود و تضعیف تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور مصر خاطرنشان کرد: مصر بر موضع خود در غیرقابل قبول بودن نادیده گرفتن مسئله فلسطین و آوارگی یا کوچ اجباری فلسطینی‌ها در عمل و کلام ثابت خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha