کد خبر 252719
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵

آمریکا در تجاوز به نوار غزه نقش اساسی دارد/۱۰۰حمله موشکی و پهپادی

آمریکا در تجاوز به نوار غزه نقش اساسی دارد/۱۰۰حمله موشکی و پهپادی

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» تأکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه و شهر رفح با برنامه‌ریزی آمریکا صورت گرفت و این کشور در تجاوز به نوار غزه نقش اساسی دارد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از المیادین، دبیرکل جنبش انصار الله یمن در سخنرانی درباره تحولات منطقه به‌ویژه نوار غزه گفت: آمریکایی ها از طریق بمب هایی که برای حمله به شهرها و غیرنظامیان در اختیار دشمن اسرائیلی قرار می دهند، نقش اساسی در تجاوز به نوار غزه دارند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه افزود: آمریکایی ها این طرح را برنامه‌ریزی کردند که «اسرائیل» گذرگاه و شهر رفح را هدف قرار دهد و از ورود کمک‌ها به نوار غزه برای گرسنگی دادن به مردم فلسطین جلوگیری کند. نظامیان اشغالگر در کمین هستند و فلسطینی هایی را که از رفح آواره می شوند، هدف قرار می دهند. هزاران خانواده فلسطینی بارها و بارها در شرایط سخت و خطرناک آواره می شوند و گرفتار رنجی می شوند که دشمن به دنبال آن است.

وی ادامه داد: هر اقدامی که تا کنون برای اشغال فلسطین و اسکان صهیونیست‌ها در آنجا انجام شده، با سهل‌انگاری کشورهای عربی و اسلامی مواجه شده است. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که به علت غفلت یا همدستی با صهیونیست‌ها اتفاق افتاده است، عدم وجود رویدادهای دوران اشغال فلسطین در برنامه‌های درسی مدارس کشورهای عربی است.

الحوثی تصریح کرد: جنایت اشغال فلسطین، نسل‌کشی و بزرگترین فرآیند پاکسازی نژادی در قرن بیستم، مایه ننگ انگلیس و آمریکاست. پذیرش اسرائیل به عنوان عضو در سازمان ملل مایه شرمساری برای این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی، اسرائیل و کسانی که همراهشان هستند می‌خواهند به اعراب بگویند که مسئله فلسطین، ایرانی است و مسئله آنها نیست. این در حالی است که مسئولیت فلسطین در وهله اول به عهده کشورهای عربی است، زیرا فلسطین مسئله آنهاست و نقش اسلامی ایران فقط حمایتی است. صهیونیست ها اعتقاداتی دارند که شامل طمع‌ورزی به سرزمین فلسطین و سرزمین های عربی است و برای تحقیر و نابودی اعراب تلاش می کنند. آمریکا همیشه به دنبال این است که به برتری اسرائیل بر همه کشورهای منطقه پایبند باشند.

دبیرکل انصار الله اظهار داشت: تحولات امروز غزه ادامه آن چیزی است که از زمان نکبت علیه مردم فلسطین انجام شده است. اما استواری و استقامت مجاهدان غزه از هر مرحله‌ای در تاریخ مردم فلسطین بیشتر است. پایداری مقاومت در غزه، دشمن اسرائیلی را ناامید کرده و در این مرحله از اهمیت حیاتی برخوردار است. با مشاهده عملیات مقاومت در غزه مشخص است که رزمندگان مقاومت روحیه بالایی دارند و تجربه بیشتری کسب کرده اند. تداوم تشدید تنش‌های دشمن علیه رفح تلفاتو خسارت آن را دوچندان و به تقویت جبهه های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق کمک می کند.

الحوثی همچنین گفت: آمریکا همچنان به سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه های این کشور و تضییع حقوق آنها ادامه می دهد و این در اروپا نیز اتفاق افتاده است. امیدواریم با وجود ادامه تجاوز به غزه، دانشجویان در آمریکا در تعطیلات تابستانی به فعالیت‌های حمایتی خود ادامه دهند.

وی افزود: عملیات های انجام شده علیه دشمن در فلسطین اشغالی بالغ بر 40 عملیات بوده است. عملیات پهپادی و موشکی نیروهای یمنی ضد کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده است. مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی اعلام شده از سوی نیروهای مسلح یمن به دریای مدیترانه محدود نمی شود و شامل تمامی کشتی‌های حمل و نقل کالا به فلسطین اشغالی می شود. امیدوارم چین، روسیه و کشورهای مختلف، اقدامات جلوگیری از انتقال به بنادر در فلسطین اشغالی را درک کنند و از انجام آن دست بردارند. 

رهبر انصار الله ادامه داد: تلاش دشمنان برای رهگیری حملات ما به کشتی‌هاب آنها شکست خواهد خورد و ما می توانیم از آن عبور کنیم. در این هفته، جبهه لبنان عملیات‌های موثر بسیاری را انجام داد که دشمن را زمینگیر کرد. امیدواریم برادران عراقی با ما در مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی که در حال توسعه آن هستیم، شرکت کنند. مرحله چهارم این هفته در مسیر دریای مدیترانه با دو عملیات آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha