کد خبر 252545
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت:

ایران ظرفیت گسترده‌ای در بخش‌های مختلف علوم هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد

ایران ظرفیت گسترده‌ای در بخش‌های مختلف علوم هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کار ما و گروسی ارتباطی به مذاکرات رفع تحریم‌ ندارد، گفت: ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه علوم و فنون هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، در واکنش به مقاله روزنامه لوموند فرانسه درباره شایعه خرید کیک زرد جمهوری اسلامی ایران از کشور نیجریه، بدون هر نوع توضیحی، گفت: باید بگویید منبع خبرش کجاست.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته گذشته اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای با حضور ۲۲ کشور، ۶۵۰ مقاله ارسالی و ۴۲۰ مقاله پذیرش شده، در اصفهان برگزار شد، ادامه داد: تراز علمی همه مقالات بالا بود، اما ۴۲۰ مقاله قابلیت ارائه به کنفرانس را داشت. کارگروه‌های کنفرانس حدود ۱۰۰ سخنرانی برگزار کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این کنفرانس، حدود ۱۰۰ سخنرانی در کارگروه‌های مختلف داشتیم، افزود: برای اولین بار توانستیم به‌صورت حرفه‌ای مظلومیت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و صدای مظلومیت مردم ایران را به اقصی نقاط دنیا منتقل کنیم؛ حقایق برنامه‌های هسته‌ای که همیشه وارونه جلوه و به شکل سیاه‌نمایی شده ارائه شده است.

وی با بیان اینکه انجمن هسته‌ای کشور کنفرانس مذکور را به صورت دوسالانه برگزار خواهد کرد، تصریح کرد: در این کنفرانس گروسی حضور داشت و سخنرانی کرد و نکته مهم حضور آقای گروسی در این کنفرانس این بود که جمهوری اسلامی ایران یک ظرفیت بومی و گسترده در بخش‌های مختلف علوم و فنون هسته‌ای دارد که قابل ارائه به جهان است.

اسلامی با تشریح نتیجه مذاکراتش با گروسی، ادامه داد: علاوه بر مفاد بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، حدود نیمی از موارد باقی مانده کشورمان با آژانس حل و فصل شد. دو مکان باقی مانده هم در فرآیند حل و فصل قرار دارد. طبق برنامه توافق شده، معاونان دو طرف در حال تعامل و گفت‌وگو هستند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مذاکره برای رفع تحریم‌های اقتصادی مذاکراتی سیاسی مربوط به مقامات سیاسی و دیپلماتیک دو طرف است و ربطی به گفت‌وگوهای ما با آژانس ندارد. ضمن اینکه کار ما و آقای گروسی ارتباطی به مذاکرات رفع تحریم‌ها ندارد، این بحث سیاسی است که به وزارت امور خارجه مربوط می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنان گروسی مبنی بر احتمال شکل‌گیری فضای جدید با ایران، گفت: بله منظور ایشان عملیاتی شدن همان سه پاراگرافی است که در بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، بین طرفین به امضاء رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha