کد خبر 252046
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

آسیب مافیای کنکور از مصوبه امتحانات نهایی

آسیب مافیای کنکور از مصوبه امتحانات نهایی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مافیای کنکور از اجرای مصوبه امتحانات نهایی آسیب دید، گفت: اگر نسلی متفکر تربیت کنیم، حتماً در آینده الگوی جهان خواهیم شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش باید به دانش‌آموز یاد بدهد که او جزئی از فرآیند پیشرفت کشور است و یک بُعد این مسئله به کتاب‌های درسی ارتباط دارد. اصلاح کتاب‌های درسی بر مبنای «چارچوبِ شایستگی‌های پایه و عمومی» آغاز شده است. 

وی افزود: نقشه راه اجرای سند تحول در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، این نقشه راه مبتنی بر همه تجربه‌های پیشین است. برای تهیه آن سندی نبوده که موجود باشد و از آن بهره نبرده باشیم. از همه وزرای پس از تدوین سند تحول بنیادین هم مستقیم و غیر مستقیم در نشست‌ها مشورت گرفته‌ام و همه آنها دغدغه‌مند تحول بودند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: نخستین‌بار بعد از حدود ۱۵ سال، برای جذب مربیان پرورشی، تربیت بدنی، مراقب سلامت و مشاور، آزمون استخدامی برگزار کردیم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مافیای کنکور از اجرای مصوبه امتحانات نهایی آسیب دید و خیلی تلاش کرد که نگذارد این اتفاق بیفتد. کمااینکه در گذشته دوبار تلاش کرد و موفق هم شده بود. ما در دو دوره سابق مجلس، شاهد تصویب قانون حذف تدریجی کنکور بودیم که به دو دولت قبل ابلاغ هم شد؛ اما در مقام عمل نتوانستند اجرایی کنند.

صحرایی همچنین گفت: اگر می‌خواهیم به قلّه برسیم باید دانش‌آموزان فکور تربیت کنیم، نباید دانش‌آموز، صرفاً در تست زدن در آزمون‌ها ماهر شود، باید عمیق یاد گرفته باشد و پایه این بینش در آموزش و پرورش است. اگر دانشمندان بزرگ در آموزش عالی می‌خواهیم، باید دانش‌آموزان را کنجکاو و مسئله‌محور تربیت کرده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha