کد خبر 251415
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

علیرضا نادعلی:

شورای شهر باید به جای مسائل سیاسی به دنبال رفع مشکلات شهروندان باشد

شورای شهر باید به جای مسائل سیاسی به دنبال رفع مشکلات شهروندان باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مسائل این شورا و صحبت‌هایی که در خصوص جناح‌بندی در این شورا مطرح شده صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه امروز اظهار کرد: یکپارچگی شورا باید حفظ شود تا کار با آرامش جلو برود و این چه در جایگاه سیاست‌گذاری چه در جایگاه نظارت موضوع مهمی است. عزیزان اجرایی در شهرداری تهران باید در حوزه اجرایی بتوانند سیاست‌گذاری ما را به درستی پیش ببرند، در غیر این صورت هرچقدر هم ما سیاست‌گذاری داشته باشیم مادامی که در مرحله اجرا به درستی به آن پرداخته نشود فایده‌ای نخواهد داشت. ما هم باید در بخش اجرای سیاست‌هایمان نقش حمایتی‌مان را از شهرداری ایفا کنیم. حمایت اینجا به دو نوع است، یا می‌تواند به شکل نقد و کارشناسی و مطرح کردن موانع و اشکالات و توصیه در جهت رفع آن باشد و نوع دیگرش هم تایید مواردی است که به درستی انجام شده است. در نهایت باید خدمتی اتفاق بیافتد و منجر به رفع مشکلات مردم شود.

وی در ادامه گفت: حال باید برای اینکه فضا به سمت دیگری نرود، هم دوستان عزیزمان در شهرداری تهران روند نظارت پذیری‌شان را داشته باشند و هم ورود به حوزه نظارت از سوی عزیزان حاضر در شورا با یک روال و چهارچوب طبق گفته‌های مهندس چمران به حوزه نظارت ورود کنند. در این صورت با ایجاد یک هماهنگی که مخل اجرا نباشد می‌توان کار را جلو برد. در حال حاضر با توجه به محدودیت زمان باید بحث‌های سیاسی و محفلی و جریانی و انتخاباتی را کنار بگذاریم و مسائل و مشکلات شهر را مورد بررسی قرار دهیم. این باید اولویت اول همه اعضای محترم باشد و همه وقتمان را به آن اختصاص دهیم تا قدمی در جهت رفع مشکلات برداریم.

سخنگوی شورای شهر در رابطه با اینکه جناج بندی سیاسی در شورای شهر مطرح شده هم عنوان کرد: ما در ادوار مختلف شاهد این بودیم که اعضای شورا از جریانات سیاسی مختلف وارد شدند و همزمانی انتخابات شورا با انتخابات ریاست جمهوری هم این فضا را تشدید می‌کند و عملاً جریانات سیاسی روی آمدن افراد به شورا تاثیرگذار هستند ولی این موضوع تا پیش از ورود به شورا اهمیت دارد و بعد از ورود باید به نیازهای مردم رسیدگی کنیم و مردم کاری ندارند که یک شخص از کدام جناح است و فقط به دنبال رفع مشکلات و موانعشان هستند. دنبال رفع مشکل ترافیک و آلودگی و مواردی از این قبیل هستند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha