کد خبر 251105
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲

«حیات» بررسی کرد؛

وجه تمایز آزمون استخدامی ۱۴۰۳ فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با آزمون ۱۴۰۰ چیست؟/ استقبال ۸۰ درصدی از آزمون

وجه تمایز آزمون استخدامی ۱۴۰۳ فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با آزمون ۱۴۰۰ چیست؟/ استقبال ۸۰ درصدی از آزمون

درحالی‌که کمتر از یک ماه تا آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد باقیمانده است، تاکنون بیش از ۸۰ درصد واجدین شرایط در این آزمون ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در حالی قرار است ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شود که بخشی از زوایای برگزاری این آزمون پنهان مانده است.

رفع مشکلات آزمون ۱۴۰۰ برای قبول شدگان ۱۴۰۳

موضوع اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در دولت‌های گذشته مطرح و به صورت قانونی در برنامه ششم توسعه قرار داده شد و بر اساس بند ج ماده ۸۷ احکام برنامه ششم، دولت مکلف شد تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد کشور را جذب کرده و تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال ۱۴۰۰ به استخدام درآورد.

این قانون پس از گذشت سال‌ها، سرانجام در سال ۱۴۰۰ با برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد اجرایی شد که البته به علت نقص در شیوه‌نامه و دستورالعمل‌ها، قبول شدگان با مشکلاتی روبرو شدند.

استخدام بسیاری از مشمولان این قانون، به‌دلیل عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، مدت‌ها بلاتکلیف ماند تا با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم مشکل برطرف و برگزیدگان در دستگاه‌های اجرایی مشغول به‌کار شوند.

اما برای تکرار نشدن مشکلاتی که در آزمون گذشته شاهد آن بودیم، بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم تدابیری اندیشید و با دریافت مجوزها و دستورالعمل‌های لازم مشکل تامین اعتبار برای پرداخت حقوق شاغلان جدید را حل کرد تا بنا به گفته قاضی‌زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، قبول شدگان به‌صورت ۱۰۰ درصدی در دستگاه‌ها مشغول کار شوند.

آمار و ارقام رسمی از آزمون استخدامی فرزندان شاهد

«مجوز استخدام ۳۲ هزار فرزند شهید و فرزند جانباز ۷۰ درصد در آزمون استخدامی ۱۴۰۳ صادر شد.» این آماری است که سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کرده است، نگاهی به دفترچه آزمون گواه این است که برای افزایش قدرت انتخاب فرزندان ایثارگران عددی بیش از تعداد مشمولان، شغل-محل در نظر گرفته شده است تا مشمولان بتوانند شغل-محل مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ اتفاقی که می‌تواند مشکل بیکاری این قشر را به‌طور کامل برطرف کند.

به گفته معاون رئیس جمهور، طبق آمار ۲۴ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در کشور بیکار هستند، و نگاه دقیق‌تر به آمارها نشان می‌دهد که اگر دانشجویان را جزو بیکاران مطلق محاسبه نکنیم، تعداد فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که بیکار مطلق محسوب می‌شوند، عددی حدود ۱۵ هزار نفر است، به‌عبارت بهتر بیش از ۲ برابر تعداد مشمولان، شغل محل در نظر گرفته شده است تا ان‌شاءالله تمامی مشمولان بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند و بیکاری در این قشر به صفر برسد.

رفع بیکاری جامعه ایثارگری در اولویت است

موضوع اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم قرار گرفته که با ۳۲ هزار مجوز استخدامی کسب شده برای سال جاری می‌توان زمینه اشتغال تمامی افراد واجد شرایط را ایجاد کرد.

در همین راستا نه تنها فارغ التحصیلان دانشگاهی به رقابت بر سر شغل می پردازند؛ بلکه این فرصت برای دیپلمه‌ها نیز فراهم شده تا در این آزمون شرکت کنند.

بنابراین با همکاری دولت و دستگاه‌های مشارکت کننده، استخدام فرزاندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصدی که حتی مدرک دیپلم هم ندارند حل و فصل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha