کد خبر 250722
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد؛ 

قله معلمی شهادت است/ نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور به ۹ درصد کاهش یافت

قله معلمی شهادت است/ نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور به ۹ درصد کاهش یافت

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشحالم که روز معلم به نام یک شهید بزرگ یعنی «شهید مطهری» نامگذاری شده و قله معلمی شهادت است. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران کشور عصر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان ایثارگر در بابل گفت: این روزها ایام خاصی است به خصوص در استان مازندران، از طرفی ایام شهادت معلم مکتب ما است کسی که مکتب و دین مان را از او آموخته ایم و از طرفی ایام بزرگداشت معلمی که در تمام عرصه ها الگو بود و عاقبت پاداش خود را از پروردگار دریافت کرد و آن هم نشان و مدال شهادت است. 

وی ادامه داد: همه شهدا و والدین و خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان معلم هستند چون در حال تربیت اطرافیان خود هستند و ایثارگران هم اصالت معلمی بردوش دارند.                                                                                            
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه، همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد بدون هیچ محدودیتی با شرکت در آزمون، استخدام می شوند، گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور به ۹ درصد کاهش یافت و با اهتمام دولت همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد با هر مدرک تحصیلی استخدام خواهند شد مگر در موارد خاص که مشکل  داشته باشند.

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری قبل از این دولت ۲۰ درصد بود که در شرایط فعلی با همکاری دولت و مجلس به ۹ درصدکاهش یافته است.

وی افزود: همه تلاش ها بر این است تا پایان دولت سیزدهم نرخ بیکاری در خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به زیر پنج درصد برسد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: فراخوان استخدام فرزندان خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در دو مرحله تمدید شد تا همه بتوانند در آزمون شرکت کنند.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که، دولت برای بهبود معیشت خانواده ایثارگران همانند احاد مردم دغدغه دارد، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت معیشت و درمان خانواده های شهدا و جانبازان در سال جاری بهبود می یابد.

وی در پایان گفت: شهدا نه تنها چراغ راه زندگی ما محسوب می شوند بلکه چگونه جاودانه شدن را هم به ما می آموزند و ما باید از آنها درس بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha