کد خبر 250311
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

باند کلاهبرداری با کپی کارت بانکی در زنجان متلاشی شد

باند کلاهبرداری با کپی کارت بانکی در زنجان متلاشی شد

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند حرفه‌ای کلاهبرداری با اسکیمینگ (کپی کارت بانکی) به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرهنگ سید احمد موسوی روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: در پی شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیان و با بررسیهای فنی معلوم شد متهم یا متهمان پس از کپی کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها کرده‌اند.

سرهنگ موسوی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی، تعداد چهار نفر متهم در استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان زنجان انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند که پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشتند در قالب نگهبان پارکینک عمومی پس از کپی کارت بانکی رانندگان در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می کردند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهمین در اظهارات خود به کپی برداری از کارت بانکی بیش از ۴۰ نفر به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال در سراسر کشور با این شگرد اعتراف کردند، افزود: متهمان وجوه سرقتی را صرف خرید طلا و سکه می کردند.

وی تاکید کرد: شهروندان جهت پیشگیری از کپی کارت بانکی، عملیات بانکی را شخصا انجام دهند و از ارائه رمز کارت به افراد غیر خودداری کنند چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکانپذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطرنشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ می توانند راهنمایی های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

۱۸ هزار کیلوگرم آرد یارانه ای احتکار شده در زنجان کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف ۱۸ هزار کیلوگرم آرد احتکار شده به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این استان خبر داد و گفت: در پی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع معتبر خبری مبنی بر احتکار کالاهای اساسی (آرد یارانه ای) در یک باب سوله در هیدج، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

سرهنگ حسین بدری افزود: ماموران به سرعت پس از هماهنگی های قضایی همراه با نیروهای سازمانهای مربوط به واحد موصوف اعزام شدند و در بازرسی از محل یاد شده در مجموع ۴۵۰ کیسه ۴۰ کیلویی (18 هزار کیلوگرم ) آرد عرضه خارج از شبکه و احتکار شده را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و تحت رسیدگی است.

سرهنگ بدری افزود: پلیس با محتکران کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به سود جویان این عرصه را نخواهد داد و طرح های عملیاتی مذکور نیز با شدت و حدت در دستور کار این پلیس قرار گرفته است.

۱۰ سارق در ابهر با اجرای طرح زاجرات دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از اجرای طرح زاجرات و دستگیری ۱۰ سارق با کشف ۲۸ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه هادی نوروزی گفت: طرح زاجرات در سطح شهرستان ابهر به منظور مبارزه با سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کلانتری های پنجگانه، ضمن انجام گشت زنی های هدفمند به اجرا درآمد.

وی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی در اجرای این طرح، ۱۰ سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند که به ۲۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی، کابل برق هوایی و محتویات داخل خودرو و موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ نوروزی با اشاره به برخورد با ۲ فقره از صنوف متخلف و دستگیری یک نفر محکوم متواری، ۲۸ نفر معتاد متجاهر و هشت مالخر از تحویل متهمان به مرجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیسی اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha