کد خبر 250297
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با «حیات»:

خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست/ کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم + فیلم

خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست/ کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت  کامل در حال جلو بردن نیازهای اقتصادی کشور هستند.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با روز ملی خلیج‌فارس گفت: خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست، به این خاطر که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در کمتر 67 روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

وی افزود: با این دستاورد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره درحال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بوده و آخرین آن هم ان‌شاءالله نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین خلیج‌فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی همچنین گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند و یک نوع تروریسم دریایی را تشکیل داده‌اند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت  کامل در حال جلو بردن نیازهای اقتصادی کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha