کد خبر 250187
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

رئیس دفتر سازمان سلامت کوثر خبر داد؛

برگزاری اردوی درمانی، فرهنگی، تفریحی جانبازان بیمارستان فجر تبریز در مرکز درمانی سازمان سلامت کوثر

برگزاری اردوی درمانی، فرهنگی، تفریحی جانبازان بیمارستان فجر تبریز در مرکز درمانی سازمان سلامت کوثر

اردوی درمانی، تفریحی  جانبازان بیمارستان روانپزشکی تبریز در اردوگاه درمانی، توانبخشی، تفریحی  سازمان سلامت کوثر (متد) در چابکسر در دو دوره در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ رئیس دفتر و بازرس ویژه سازمان سلامت  کوثر ضمن ادای احترام به مقام جانبازان گفت: در راستای تمرکز بر خدمت رسانی به خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و نظارت تخصصی بهتر، معاونت سلامت سازمان سلامت کوثر از یک سال گذشته تمامی مراکز را تحت کنترل و نظارت داشته و ساعات مختلفی را جهت نظارت و بازرسی مراکز درمانی سازمان سلامت کوثر(متد) بر عهده دارد.

علی اصغر عظیمیان در ادامه تصریح کرد: این سازمان ۲۸ مرکز درمانی در کشور دارد و طی یک سال گذشته تعداد ۱۵۵ مرکز نیز تحت پوشش این سازمان قرار گرفته است و در سال جاری نیز ۲۱ مرکز توانبخشی به حوزه مأموریت سلامت کوثر اضافه شده است که به صورت تخصصی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولیت درمانی از بنیاد شهید منفک و به سازمان سلامت کوثر(متد) محول گردیده است.

وی با بیان اینکه، اردوی جانبازان  کانادین در سال ۱۴۰۲ با محوریت تجلیل از همسران جانبازان در مناطق مختلف کشور برگزار شده است افزود: در سال جاری اردوهای تفریحی درمانی برای جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان در دستور کار قرار دارد.

وی مهم ترین وظیفه خطیر سازمان سلامت کوثر در حوزه فعالیت تخصصی را نظارت بر وضعیت درمان جانبازان برشمرد.

گفتنی است از برنامه های درمانی در این اردو می توان پایش سلامت و  آب درمانی را نام برد.

برنامه پایش سلامت جانبازان نیز در این اردو به صورت بسیار کامل انجام گرفت و جانبازان معزز از لحاظ سوابق بیماری و سوابق جراحی ، بینایی سنجی توسط چارت اسنلن، بررسی وضعیت جسمانی از نظر توان انجام کارهای شخصی به صورت مستقل و به کمک دیگران ، بررسی از نظر نیاز به سمعک ، نیاز به سونداژ مکرر، نیاز به واکر یا ویلچر و همچنین اندازه گیری قد، وزن ، فشار خون و ضربان قلب و اکسیژن خون و BMI نیز بررسی گردید و در پرونده آنان ثبت شد.   

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha