کد خبر 249640
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

اداره کل هواشناسی خبر داد:

بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ناپایداری‌ جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها قابل پیش بینی است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، جواد نخعی سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناختی با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی تا روز جمعه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش‌ بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ایستگاه‌های رباط خان با ۲۵ میلیمتر، سرند طبس با ۱۴.۵ میلیمتر، رقه با ۱۴ میلیمتر و چاهنو، بیشه و خرو با ۱۱ میلیمتر بیشترین بارندگی را ثبت کردند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه روند تغییرات دما تا صبح جمعه کاهشی است ادامه داد: سربیشه در شبانه روز گذشته با کمینه دمای هفت درجه خنک‌ترین و بندان با بیشینه دمای ۳۵ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان بود، تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۶ و ۱۱ درجه ثبت شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره تقویت توده هوای ناپایدار جوی در این استان به صورت وزش باد شدید و بارش رگباری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha