کد خبر 248260
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

تداوم وزش باد شدید و رگبار پراکنده در خراسان جنوبی

تداوم وزش باد شدید و رگبار پراکنده در خراسان جنوبی

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از روز سه شنبه در این استان وزش باد شدید و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سمیه لطفی کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: از فردا تا پنجشنبه گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: امروز و فردا شرایط جوی نسبتا پایدار خواهد بود و از امشب افزایش ابر در منطقه رخ می‌دهد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۴۸ ساعت آینده روند تغییرات دما در استان افزایشی خواهد بود و هوا گرمتر می‌شود.

وی یادآور شد: بیشترین بارندگی استان در شبانه‌روز گذشته به ترتیب با ۲۳.۳ میلیمتر در ایستگاه درح و ۱۳.۵ میلیمتر در معصوم آباد به ثبت رسیده‌ است.

لطفی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای یک درجه سردترین و بندان و دهسلم با ۲۷ درجه گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان بودند، تغییرات دمایی در بیرجند هم بین چهار و ۱۵ درجه ثبت شد.

 سامانه بارشی اخیر از روز پنجشنبه ۲۳ فروردین تا اواخر وقت دیروز در اغلب مناطق خراسان جنوبی به ویژه نیمه شرقی و شمالی استان فعال بود که در این مدت ۲ هشدار سطح نارنجی صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha