کد خبر 249301
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

دبیرکل سازمان ملل خواستار حمایت از آنروا شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار حمایت از آنروا شد

دبیرکل سازمان ملل امروز دوشنبه از همه کشورها خواست به طور مؤثر از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) که شریان حیاتی برای آوارگان فلسطینی در منطقه است، حمایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از «کاترین کولونا»، رئیس کمیته بازنگری مستقل آنروا که گزارش نهایی خود را روز شنبه به عنوان رئیس این کمیته به گوترش ارائه کرد، تشکر و قدردانی کرد.

کمیته بازنگری مستقل آنروا این گزارش خود را تحت عنوان «بررسی مستقل مکانیسم‌ها و رویه‌ها برای اطمینان از پایبندی آنروا به اصل بی‌طرفی بشردوستانه» منتشر کرده است‌.

کولونا قرار است بعدازظهر امروز در مقر سازمان ملل در نیویورک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده و نتایج گزارش خود را اعلام کند.

به نقل از سایت خبری العربیه، گوترش و «فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آنروا، موافقت کردند که این آژانس- با حمایت دبیرکل - یک برنامه عملیاتی برای اجرای توصیه‌های مندرج در گزارش نهایی تهیه کند.

دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست از آنروا که شریان حیاتی برای آوارگان فلسطینی در منطقه است، حمایت موثری داشته باشند.

وی گفت روی همکاری حامیان مالی آنروا، کشورهای میزبان و کارکنان آژانس برای همکاری کامل در اجرای توصیه‌ها حساب می‌کند.

در همین حال، مشاور رسانه‌ای آنروا اعلام کرد این آژانس تلاش‌های زیادی در مناطق مختلف برای اطمینان از بی‌طرفی کارکنان آژانس انجام داده است و آنروا  متعهدترین سازمان بین‌المللی به قوانین سازمان ملل است.

وی ابراز امیدواری کرد که گروه بازنگری مستقل آنروا واقعیت را همانطور که هست روشن کند و ادعای رژیم صهیونیستی را رد کند.

مشاور رسانه‌ای آنروا گفت بسیاری از کشورهای بزرگ و سایر کشورها حمایت مالی از آنروا را تعلیق کرده‌اند و تنها برخی کشورها کمک‌های خود را افزایش داده‌اند. ایالات متحده و انگلیس دو کشور مهمی هستند که هنوز کمک‌های خود را متوقف کرده‌اند.

وی تاکید کرد اگر آنروا بودجه لازم را به دست نیاورد در ماه ژوئیه با بحران مالی مواجه خواهد شد.

همچنین کمیته بازنگری مستقل آنروا اعلام کرد با وجودی که آنروا به طور مرتب اسامی کارکنان خود را برای بررسی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد، اما این رژیم صهیونیستی هنوز مدرکی در خصوص ادعای خود درباره ارتباط کارمندان آنروا با حماس یا جهاد ارائه نکرده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است کارکنان آنروا در حمله مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر علیه رژیم صهیونیستی دست داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha