کد خبر 249204
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در استان شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، صاعقه، بارش تگرگ و وزش نسبتا شدید تا شدید خواهیم بود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: روز گذشته در خصوص شرایط جوی در چهارمحال و بختیاری اطلاعیه نارنجی هواشناسی صادر شد که بر اساس این اطلاعیه طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال رخداد تگرگ در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: این سامانه از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در سطح چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود که سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، وقوع صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک همچنین احتمال آسیب به گلخانه‌ها در اثر وزش باد از جمله مخاطرات این سامانه در استان خواهد بود.

وی ادامه داد: به شهروندان در چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود از اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام‌ها در مناطق مرتفع، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و… خودداری کرده همچنین نسبت به تنظیم آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

چراغپور عنوان کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه از چهارمحال و بختیاری خارج شده و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه پدیده خاصی در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی نمی‌شود اما از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha