کد خبر 249094
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

سپاه شعار غلبه خون بر شمشیر، توکل بر خدا و حرکت برای نجات مستضعفان را نهادینه کرد

سپاه شعار غلبه خون بر شمشیر، توکل بر خدا و حرکت برای نجات مستضعفان را نهادینه کرد

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ

به گزارش گروه سیاسی حیات،‌ سرهنگ پاسدار رحمت‌الله قنبریان، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، با بیان اینکه سپاه پاسداران در پیاده سازی گفتمان مقاومت در جهان موفق بوده است گفت: سپاه شعار غلبه خون بر شمشیر و سلاح توکل برخدا و حرکت برای نجات مستضعفان را نهادینه کرد.

رحمت‌الله قنبریان در مورد سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲ اردیبهشت سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: معتقدم تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) یک فکر الهی بود که بر ذهن بنیانگذار انقلاب اسلامی جاری شد و دستور تاسیس آن را صادر کردند. یکی از دلایلی که انقلاب اسلامی ایران به عنوان اولین حکومت شیعه عمری به بلندای ۴۵ سال دارد همین نهادسازی است و یکی از مشکلاتی که باعث شد که هیچ یک از حکومت های الهی عمر طولانی نداشته باشند این بود که رهبران آنها امکان نهادسازی را نداشتند اما انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل موفق شد نهادسازی کند که یکی از این نهادها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و وظیفه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تعبیر رهبر انقلاب مولود انقلاب اسلامی یک پدیده بی سابقه و مظهر عینی شعارهای انقلاب و ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ است. سپاه شعار غلبه خون بر شمشیر و سلاح توکل بر خدا و حرکت برای نجات مستضعفان را نهادینه کرد و به همین دلیل اذناب انقلاب اسلامی از این نهاد نفرت دارند؛ زیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل تمام قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده و یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی در مورد تعابیر امام راحل و رهبر انقلاب در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادمه داد: امام در مورد سپاه فرمودند: «سپاه پاسداران سرباز اسلام است». سپاه در تمام بزنگاه های انقلاب در کنار مردم بوده و به تعبیر رهبر انقلاب «تربیت شده دامان انقلاب است و بر گردن انقلاب حق دارد». رهبر انقلاب نیز در این رابطه تاکید کردند: «سپاه را هیچ کس خلق نکرده است؛ بلکه سپاه مانند یک چشمه از دل مساجد، دانشگاه‌ها و خانه های مردم جوشید و براساس یک نیاز شکل گرفت و در عرصه های گوناگون حضور یافت و موثر بود».

سرهنگ پاسدار قنبریان در مورد دستاوردهای سپاه پاسداران، تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با تجزیه طلب ها، هشت سال دفاع مقدس، مقابله با داعش و شرارت های رژیم صهیونیستی، حضور مستشاری در سوریه، ناکام گذاشتن نقشه های آمریکا در خاورمیانه، حمایت همه جانبه از آرمان فلسطین، کمک به حفظ امنیت و ثبات داخل، مقابله با شبکه های سازمان یافته اقتصادی واقعا خوش درخشیده و بی‌نظیر عمل کرده است.

وی با اشاره به حضور سپاه پاسداران در عرصه تامین نیازهای مردم در بحران های مختلف، گفت: سپاه در میان تمام مخالفت ها دست بر نیازهای جامعه گذاشته و کارهای بزرگی را رقم زده است. سپاه صرفا یک نیروی نظامی و امنیتی نیست و در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و سازندگی خدمات بی نظیری ارائه داده و هنگام بروز بلایای طبیعی، محرومیت زدایی و مقابله با کرونا اقدامات بسیار موثری داشته است.
 

تربیت باهوش‌ترین و قوی‌ترین فرماندهان در سپاه پاسداران

سرهنگ قنبریان تأکید کرد: یکی از دستاوردهای فرهنگی سپاه تربیت باهوش‌ترین و قوی‌ترین فرماندهان نظامی مانند حاج قاسم سلیمانی است که به عنوان کابوس دشمنان بشریت در گستره جهانی مطرح هستند. تربیت مدیران و فرماندهان موفق در عرصه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی از دیگر خدمات و دستاوردهای سپاه ‌پاسداران انقلاب اسلامی است که در حوزه های مختلف موفقیت های بی نظیری را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل سپاه در نهادسازی ارگان‌هایی مانند بسیج یادآور شد: اگر سپاه نبود شاید بسیج وجود نداشت و در این مسیر و راه قرار نمی گرفت، سپاه پاسداران از پیش‌برندگی و پیش روندگی انقلاب اسلامی محافظت کرد. در موضوع کرونا، سیل و زلزله مردم با همدلی و دلسوزی وارد میدان می شوند و سپاه پاسداران در این روح همدلی و وحدت نقش بی بدیلی داشته و با الگوسازی برای جوانان و حتی در کشورهای دنیا در معرفی رویکرد فرهنگی بسیار موفق بوده و این الگو با استقبال بی نظیر مواجه بوده است.

موفقیت سپاه پاسداران در پیاده سازی گفتمان مقاومت در جهان

وی با اشاره به هدایت های فرهنگی سپاه در کشور و سطح بین المللی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی که استکبار جهانی را دچار نگرانی کرده ترویج و تقویت گفتمان مقاومت است که این گفتمان متعلق به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است و سپاه پاسداران در پیاده سازی این گفتمان با هدایت های امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در داخل و خارج موفق و بر ملت های منطقه اثرگذار بوده است.

قنبریان تأکید کرد: اگر امروز ملت های مظلوم دنیا در مقابل نظام سلطه ایستاده اند و اگر مجاهدان فلسطین بیش از شش ماه در مقابل یک ظلم جهانی و نسل کشی مقابله می کنند به تأسی از گفتمان مقاومتی است که جمهوری اسلامی ایران منادی آن بود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش در پیاده کردن آن داشته است.

وی با شاره به پاسخ هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق یادآوv شد: اعتمادبنفس و عزت مسلمانان بخشی از اقدامات سپاه است که در وعده صادق و تنبیه رژیم صهیونیستی ظهور و بروز کرد و در میان کشورهای جهان با شور و نشاط مواجه شد، این عزت و شجاعت در سایر ملت‌ها ساری و جاری شد و هیمنه پوشالی نظام سلطه را از بین بُرد.

پیشگامی سپاه در جهاد تبیین در مقابله با جریان تحریف دشمنان

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه مقابله با جریان تحریف از دیگر اقدامات سپاه پاسداران است گفت: وقتی دشمنان انقلاب اسلامی تمام راه‌ها را برای نابودی انقلاب اسلامی رفتند تا جلوی پیشرفت و توسعه انقلاب را بگیرند و موفق نشدند، به جنگ روایت ها روی آوردند تا ادارک جوانان را با ذهنیت غلط و جریان تحریف از بین ببرند و جوانان را مقابل انقلاب اسلامی قرار دهند. دشمن در توطئه تحریف قصد دارد دستاوردهای انقلاب را کمرنگ کند و درباره مشکلات بزرگ‌نمایی کند و علت آن را گفتمان ایستادگی و مقاومت می داند و نظام اسلامی را نظامی ناسازگار با جامعه جهانی معرفی می کند تا این آدرس غلط موجب ناامیدی در اصلاح وضع موجود شود و جوانان را مقابل انقلاب اسلامی قرار دهد.

وی افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشگام عرصه جهاد تبیین است و با تمام توان تلاش می کند توطئه های تحریف دشمنان انقلاب را با هادیان سیاسی و تولید محتواهای سیاسی مناسب و با ابزار رسانه خنثی کند و به جنگ جریان تحریف رفته است.

فعالیت قرارگاه سازندگی بدون نفع اقتصادی برای سپاه پاسداران

سرهنگ قنبریان اضافه کرد: سپاه در موضوع اقتصادی و محرمیت زدایی هم بی تفاوت نبوده و قرارگاه سازندگی سپاه در ورود به عرصه های سازندگی بدون چشمداشت و نفع اقتصادی موفق بوده است و اگر کارنامه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) را مرور کنیم، می بینیم که سپاه‌ پاسداران یک یار و یاور همیشگی برای دولت‌های مختلف با هر دیدگاه و سلیقه بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب به پاسداران انقلاب اسلامی در پاسداری و خودسازی قبل از پاسدارای از انقلاب، خاطرنشان کرد: اگر فردی نتواند در این امر موفق باشد قطعا در پاسداری از انقلاب نیز موفق نمی شود و به همین دلیل توجه به ابعاد معنوی، اعتقادی و اخلاقی سرلوحه فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و همواره تلاش می کند در جهاد اکبر و جهاد نفس موفق باشد و از این طریق در عرصه های دیگر نیز نتایج موفقیت آمیز کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha