کد خبر 249082
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

سرعت وزش باد در آران و بیدگل اصفهان به ۸۴ کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت وزش باد در آران و بیدگل اصفهان به ۸۴ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین سرعت وزش باد روز گذشته با ۸۴ کیلومتر بر ساعت در شهر آران و بیدگل ثبت شد و تنُدباد لحظه‌ای در شهر اصفهان هم به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش گروه استان‌های حیات، لیلا امینی  رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: موج‌های ناپایداری برای امروز در ساعت‌های بعداز ظهر و اوایل شب در استان نیز پیش بینی شده که رشد ابر، وزش تنُدباد لحظه‌ای و بارش‌های ضعیف رگبار بهاری را در برخی مناطق استان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار و بارش‌های خفیف روز گذشته ادامه داد: بیشترین بارش از چادگان با ۶ میلی متر، ورزنه ۰.۹ میلی متر و گلپایگان ۰.۸ میلی متر گزارش شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم به ۲۰ درجه سانتی‌گراد رسید که نسبت به روز گذشته ۲ درجه گرمتر شد.

وی خاطرنشان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۲۸ و در سردترین ساعات به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

امینی اضافه کرد: خُور و بیابانک با دمای ۳۳ و بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

ورود یک موج جدید بارشی به اصفهان از فردا دوشنبه

وی اظهار کرد: سامانه بارشی به نسبت خوبی از بعداز ظهر دوشنبه(فردا) تا اواسط وقت روز چهارشنبه در استان فعال خواهد شد که بارش‌های رگباری، رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش بادهای به نسبت شدید تا شدید را بدنبال خواهد داشت که در این زمینه هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان به شهروندان توصیه کرد از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و با توجه به وزش تُندباد لحظه‌ای از فعالیت در ارتفاعات و کوهنوردی بویژه در مناطق کوهستانی شمال، غرب و جنوب استان بطور جدی خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha