کد خبر 228123
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

تند باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رینه آمل را در نوردید

تند باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رینه آمل را در نوردید

 بیشترین میزان سرعت وزش تندباد طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز سه شنبه با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، در رینه بخش لاریجان آمل به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که همچنین در این مدت پس از رینه، بیشترین سرعت وزش تندباد با ۹۴ کیلومتر بر ساعت در گلوگاه و پس از آن در آلاشت و کجور نوشهر با ۸۶، سیاه بیشه با ۷۶، کیاسر با ۶۱، پل سفد با ۵۴، کلاردشت با ۴۰ و امیرآباد و رامسر نیز با ۳۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

کمترین میزان سرعت وزش باد نیز در جویبار و تنکابن با ۱۴، قراخیل ۱۸ و شیاده بندپی، دشت ناز و بابلسر با ۲۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

هواشناسی با اشاره به شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو و ورود سامانه بارشی که از شامگاه دوشنبه وارد این استان شد و تا اواخر وقت امروز سه شنبه نیز فعال خواهد بود، در ۲ روز گذشته با صدور هشدار سطح نارنجی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و سیلاب در مناطق مختلف مازندران هشدار داده بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی این سامانه بارشی از اواخر وقت امشب از جو استان خارج خواهد شد و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شرایط جوی مازندران پایدار و دمای هوا نیز افزایش محسوسی خواهد یافت.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، آسمان مازندران در طی امروز سه شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب با بارش باران، وزش باد، گاهی شدید، احتمال رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع با بارش برف همراه خواهد بود و از اواخر شب ناپایداری‌های جوی نیز کاهش خواهد یافت.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شامگاه پنج‌شنبه با افزایش ابر و وزش باد و در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و از شب بتدریج با کاهش ابر پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۲.۳ و رینه لاریجان با ۱۴.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران درطی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود چهار درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha