کد خبر 249036
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

اولویت وزارت بهداشت تولید نان کامل است/ الزام به تولید آرد کامل در 3 کارخانه در هر استان

اولویت وزارت بهداشت تولید نان کامل است/ الزام به تولید آرد کامل در 3 کارخانه در هر استان

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از الویت وزارت بهداشت برای تولید نان کامل خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، احمد اسماعیل‌زاده مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین مصرف نان در نقاط مختلف کشور بین 280 تا 330 گرم است، به همین دلیل در سال‌جاری تولید نان کامل با قوت ادامه خواهد داشت که دولت در این زمینه از سال گذشته با تمام توان گام‌های مثبتی برداشته است و ما نیز در وزات بهداشت این برنامه را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه سال گذشته کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود تا هر دانشگاه علوم پزشکی در حیطه تحت پوشش خود یک کارخانه تولید آرد کامل داشته باشد، تاکید کرد: در سال‌جاری هر دانشگاه علوم پزشکی باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط دیگر  3 کارخانه تولید آرد کامل در حیطه دانشگاه خود داشته باشند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه افزود: هدف ما در وزارت بهداشت از فرآیند تولید نان کامل، سبوس گیری اندک و همچنین وجود فیبر و منیزیم به مقدار مناسب در غلات است که می تواند در مقاومت انسولینی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن موثر باشد.

اسماعیل‌زاده همچنین گفت: برای امسال بازنگری در برنامه غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک و همچنین پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین دی را نیز در دستور کار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha