کد خبر 248674
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

مسائل معیشتی باید در صدر اولویت‌های مجلس آینده قرار بگیرند + فیلم

مسائل معیشتی باید در صدر اولویت‌های مجلس آینده قرار بگیرند + فیلم

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مجلس آینده و حتی همین مجلس فعلی باید این باشد که برای مسائل معیشتی مردم تدبیری بی‌اندیشند.

سیدحاجی محمد موحد، نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با خبرنگار سیاسی حیات گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است؛ چرا که امروز مشکل تورم در کشورمان متولی جدی که بتواند آن‌را کنترل کند، ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخورد با گرانی و تورم در کشور ما به طور اصولی و اساسی انجام نمی‌شود. به عنوان مثال یک کارخانه‌دار از گران کردن چند قلم کالا هزاران میلیارد تومان سود به دست می‌آورد  اما در نهایت چند ده میلیارد تومان جریمه می‌شود. از این رو احساس نیاز به اقدامات اساسی‌تر در این زمینه حس می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار گسترده تورم و گرانی بر ابعاد گوناگون زندگی مردم خاطرنشان کرد: مردم امروز از دولت و مجلس انتظار دارند که به مقابله با یاس و ناامیدی در جامعه پرداخته و با تمرکز و دقت بیشتری به مسائل اقتصادی سر و سامان بدهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم علی‌رغم همه مشکلات موجود کماکان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی علاقه‌مندند% افزود: ما نمایندگان مجلس باید دقت بیشتری در اداره امور داشته باشند و باید یه سازوکار جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم تعبیه کنیم. البته بعضا برخی مشکلات موجود را به اصل نظام مربوط می‌کنند اما من با این ایده مخالفم و معتقدم اگر مسئولان به‌طور جدی وارد عرصه شوند و تدبیر به خرج دهند؛ قسمتی از این مشکلات قابل‌حل است.

موحد همچنین در پایان با اشاره به برخی از موضوعاتی که باید به عنوان اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرند، گفت: اولویت مجلس آینده و حتی همین مجلس فعلی باید این باشد که برای مسائل معیشتی مردم تدبیری بی‌اندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha