کد خبر 248576
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵

یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

جشنواره گل پاریسی‌ها در نیوکمپ و صعود رویایی دورتموند/ یک بارسایی، بارسا را حذف کرد!

جشنواره گل پاریسی‌ها در نیوکمپ و صعود رویایی دورتموند/ یک بارسایی، بارسا را حذف کرد!

دیدارهای روز نخست از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با کامپ تاریخی پاری‌سن ژرمن مقابل بارسا و حذف این تیم در خانه و صعود رویایی دورتموند همراه شد تا صعودکنندگان از گروه مرگ، در دیدار نیمه‌نهایی دوباره برابر همدیگر صف‌آرایی کنند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در چارچوب دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه المپیک بارسلونا میزبان پاری‌سن ژرمن بود که این مسابقه دراماتیک در نهایت با برتری ۴ بر یک پاریس به پایان رسید و این تیم توانست در مجموع ۶ بر ۴ راهی نیمه نهایی شود. 

در این مسابقه بارسلونا خیلی زود توسط رافینیا در دقیقه ۱۲ به گل رسید ولی همه چیز با اخراج عجیب و غریب آرائخو در دقیقه ۲۹ عوض شد. 

مدافع بارسلونا به دلیل خطای پشت محوطه از سوی داور کارت قرمز گرفت تا بیش از یک ساعت بارسلونا با یک بازیکن کمتر این مسابقه را ادامه دهد.

بعد از ۱۰ نفره شدن بارسلونا، همه چیز به سود پاریس دنبال شد و این تیم توانست با دبل امباپه (۶۱ - پنالتی و ۸۹) و گلزنی دوباره دمبله (۴۰) و ویتینیا (۵۴) به برتری دست یابد.

لوئیز انریکه که هفت سال قبل سرمربی بارسا بود و شکست 4 بر صفر در پاریس را با پیروزی تاریخی 6 بر یک در نوکمپ جبران کرد و یک شب رویایی را برای هواداران این تیم رقم زد، در این بازی با هدایت پاری‌سن ژرمن، توانست شکست 3 بر 2 خانگی مقابل بارسا را با پیروزی 4 بر یک جبران کرده و یک شب تلخ برای تیم سابق و یک انتقام شیرین برای تیم فرانسوی‌اش رقم بزند و تیم سابق خود را در خانه‌اش حذف کند.


در دیگر بازی نیمه نهایی، دورتموند در خانه به مصاف اتلتیکو رفت و به برتری ۴ بر ۲ رسید تا با مجموع ۵ بر ۴ راهی نیمه نهایی شود.

در این مسابقه دورتموند در ابتدا توسط برانت ۳۴ و ماتسن ۳۹ پیش افتاد ولی در آغاز نیمه دوم اتلتیکو کامبک زد و با ۲ گل هوملس (49 - گل به خودی) و کورئا (64) بازی را در این دیدار به تساوی رساند.

با این حال دورتموند ناامید نشد و توانست در ۳ دقیقه توسط فولکروگ (71) و سابیتزر (74) به گل دست یابد و با برتری ۴ بر ۲ راهی نیمه نهایی شود.

دورتموند در نیمه نهایی با پاریس دیدار خواهد کرد.

صعود کنندگان از گروه مرگ در نیمه‌نهایی

نکته جالب این است که دو تیم دورتموند و پاری‌سن ژرمن از گروه مرگ مرحله مقدماتی این مسابقات (گروه F) و با حذف تیم‌های ‌آث‌میلان و نیوکاسل، به ترتیب با کسب رده‌های اول و دوم گروه، به مرحله حذفی راه پیدا کردند و حالا در دیدار نیمه‌نهایی مقابل همدیگر صف آرایی خواهند کرد.

در مرحله گروهی، پاری‌سن ژرمن در بازی رفت، به پیروزی 2 بر صفر مقابل دورتموند دست یافت و در بازی برگشت و در زمین حریف آلمانی، درحالیکه با یک گل از میزبان خود عقب بود، با گل دقیقه 56 وارن امری به بازی برگشت و توانست یک امتیاز ارزشمند از آن بازی بدست آورد. با کسب همین تک امتیاز، پاریسی‌ها 8 امتیازی شدند تا بالاتر از میلان 8 امتیازی و به‌عنوان تیم دوم گروه، به مرحله حذفی صعود کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha