کد خبر 248500
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی؛

هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از ادامه آماده باش دستگاه‌های امدادی در ۵ استان خبر داد و از هموطنان خواست تا از انجام سفرهای غیرضرور به مناطق جنوبی کشور بپرهیزند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ادامه آماده باش در ۵ استان بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: استان‌های هم‌جوار این استان‌ها نیز در حالت آماده باش بوده و در صورت نیاز آماده امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به شدت بارش باران در این استان‌ها و احتمال وقوع سیلاب در این مناطق گفت: هم اکنون این بارش ها در هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان شدت زیادی دارد.

ظفری از ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت نیز تمام تمهیدات بهداشتی را در نظر گرفته است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این‌که از صبح امروز فوتی از سیلاب نداشتیم از مردم خواست از نزدیک شدن به مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به ادامه بارش ها در این استان ها از مردم خواست سفرهایشان را به این استانها به تعویق بیندازند.

به دنبال ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است؛ این سامانه عصر 29 فروردین از کشور خارج می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha