کد خبر 248174
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفتگو با «حیات»:

طرح نظام قانونگذاری به دنبال اصلاح نظام قانون‌گذاری کشور است + فیلم

طرح نظام قانونگذاری به دنبال اصلاح نظام قانون‌گذاری کشور است + فیلم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نظام قانونگذاری تداخل‌ها و تباین های وظایف نهادهای مختلف دخیل در نظام قانون‌گذاری کشور را مشخص خواهد کرد.

حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با «طرح نظام قانونگذاری» که امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد گفت: این طرح برای اولین بار در نظام قانون‌گذاری ایران تفاوت‌های بین بخش‌نامه، آئین‌نامه، مصوبه، مقرره، قانون و... را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: این طرح همچنین تعیین می‌کنند که هرکدام از موارد فوق به کدام نهاد اختصاص می‌یابد و به عنوان مشخص می‌کند که در حوزه قانون‌گذاری وظایف نهادهایی همچون شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و .. چیست.

نوروزی ادامه داد: این طرح همچنین تداخل وظایف نهادهای مختلف دخیل در قانون‌گذاری را مشخص خواهد کرد. همچنین این طرح تلاش می‌کند تا تباین‌های نهادهای مختلف را نیز به یکدیگر به نزدیکی تبدیل کند. به طورکلی این طرح در نظر دارد تا جایگاه ویژه مفاهیم مختلف در حوزه قانون‌گذاری را بر اساس قانون اساسی و تجارب به دست آمده در طول ۴۵ سال اخیر را مشخص سازد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با کمیسیونی که این طرح را بررسی می‌کند و همچنین زمان تصویب آن در صحن علنی مجلس نیز گفت: این طرح در یک کمیسیون مشترک متشکل از اعضای کمیسیون اصل نود، کمیسیون حقوقی و قضایی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون شوراها بررسی خواهد شد و ان‌شالله در همین دوره مجلس شورای اسلامی به بررسی در صحن علنی می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha