کد خبر 248158
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

مناطق مسکونی و غیرنظامی هدف حمله ایران نبود/ ایران قصد ادامه عملیات را ندارد، پاسخ شب گذشته کافی بود

مناطق مسکونی و غیرنظامی هدف حمله ایران نبود/ ایران قصد ادامه عملیات را ندارد، پاسخ شب گذشته کافی بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عملیات دیشب پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بود و اگر صهیونیست‌ها حمله مجددی انجام ندهند ایران آن را کافی می داند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با حملات تلافی‌جویانه نیروهای مسلح کشورمان به اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی گفت: اقدام نظامی ایران، پاسخ به حمله‌ای بود که صهیونیست‌ها به کنسول‌گری ایران در دمشق انجام دادند و ایران پاسخ به آن حمله را داد.

وی افزود: طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد و اصل دفاع مشروع، برای هر کشوری این مجوز وجود دارد که وقتی مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد، تا زمان اقدام شورای امنیت، از خودش دفاع کند. ایران هم بعد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسول‌گری صبر کرد اما اقدامی از سوی شورای امنیت علیه متجاوز انجام نشد، لذا حق طبیعی ایران بود که بر اساس اصل «دفاع مشروع» به اسراییل پاسخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از ویژگی‌های پاسخ نظامی شب گذشته کشورمان گفت: ایران به مکان‌های غیر نظامی و مسکونی حمله نکرد با اینکه این توانایی را داشت. توان موشکی ایران بسیار فراتر از هشدار دیشب بود و می‌توانست پاسخ گسترده تری داده و تخریب گسترده‌تری را در بخش‌های مختلف به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی وارد کند اما اقدام ایران محدود و در حد اقدامی بود که اسراییل انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حملات ادامه پیدا می‌کند؟، یادآور شد: این مسأله به اسراییل ارتباط دارد و هم‌اکنون توپ در میدان رژیم صهیونیستی و آمریکا است. اگر آن‌ها معقول عمل کنند و اسرائیل حمله مجددی را به تاسیسات نظامی و هسته‌ای ایران انجام ندهد، ایران قصد ادامه این عملیات را ندارد.

جهان‌آبادی در ادامه تاکید کرد: اما اگر حمله‌ای را انجام دهند، قطعا ایران پاسخ گسترده‌تری خواهد داد و دایره و قدرت تخریب حملات ما افزایش پیدا خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این حملات می‌تواند تاثیری در تحولات غزه داشته باشد یا نه؟، خاطرنشان کرد: عملیات دیشب ایران، در دفاع از امنیت خودمان و در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بود و ممکن است در جایگاهی که اسراییل برای خودش در خاورمیانه ترسیم کرده بود و یا در موضوع ادامه یا توقف جنگ در غزه تاثیری داشته باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجددا تاکید می‌کنم که این حمله، پاسخ حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان بود و اگر اسراییل حمله مجددی انجام ندهد ایران این پاسخ را کافی می داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha